18:31

1403/01/28

تجهیز تمامی اتوبوس ها به سامانه سپهتن

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر با نصب نرم افزار سپهتن در اتوبوس ها به صورت کامل نظارت و رصد انجام می شود و به زودی این نرم افزار باید در کامیون ها هم نصب شود.

هرداد بذرپاش گفت:  در اتفاقات و بارش های برف و کولاک اخیر با کمک و تلاش نیروهای راهداری و تامین تجهیزات  توانستیم تمامی راه ها و محورهای مسدود شده را ظرف دو تا سه روز بازگشایی کنیم این در حالی است که در چند سال گذشته به دلیل کافی نبودن تجهیزات  دو تا سه ماه این محورها و راه های روستایی مسدود می ماند.

به گفته وزیر راه وشهرسازی،  در بارش های اخیر هیچ یک از محورهای شریانی و اصلی مسدود نشده  و بیشترین  انسداد مربوط به راه های فرعی و روستایی بوده است با توجه به افزایش توقعات مردم میزان خدمات رسانی هم  بیشتر شده بنابراین باید در این حوزه تلاش های خود را بیشتر کنیم.

او می گوید: در حال حاضر با نصب نرم افزار سپهتن در اتوبوس ها  به صورت کامل نظارت و رصد انجام می شود و به زودی این نرم افزار باید در کامیون ها هم نصب شود.

او به راه اندازی سامانه پیش بینی نقطه ای شرایط جوی هوا هم اشاره کرد وگفت: با نصب این سامانه و نرم افزار هر فردی در هر کشوری و هر شهری قصد سفر داشته باشد می تواند از شرایط جوی آن مطلع شده و برنامه ریزی لازم را انجام دهد‌ از سوی دیگر با این سامانه امکان تمرکز ماشین های راهداری در هنگام  برف و کولاک هم  امکان پذیر است.

بذرپاش در پاسخ به سوال این که چرا میزان کشته ها به تدریج افزایش یافته است گفت: یکی از دلایل  اصلی عادی انگاری  به چنین مسائل با اهمیت است چراکه توجه به تمامی مسائل ایمنی همواره مهم بوده اما عادی انگاری و تکرار این مسئله باعث عادی شدن آن شده است.

وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: میزان سفرها هم  در یکی دوسال اخیر افزایش یافته  است بنابراین باید هم وزارت راه وشهرسازی  و هم مدیران استانی قرارگاه های که در این حوزه تشکیل شده را جدی تر و با اهمیت  بیشتری دنبال کنند.

او گفت: تا زمانی که میزان کشته های جاده ای به صفر نرسد نباید آرام باشیم  و از طرف دیگر صدمات اقتصادی که از طریق تصادفات به کشور وارد شده بسیار زیاد است که تمامی این موضوعات را  در برنامه هفتم‌ در دستور کار خود قرار داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *