02:01

1403/02/07

تخلیه ۵۴ درصد از انبار‌های اموال تملیکی کشور

بر اساس اعلام قوه قضائیه بیش از ۹۰ درصد اموال انبار‌های سازمان اموال تملیکی در تهران تعیین تکلیف شدند.

در جریان جلسه شورای عالی قوه قضائیه در دهم آبان‌ رئیس دستگاه قضا دستورات مشخصی برای ساماندهی وضعیت اموال تملیکی صادر کرد و به دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی برای رفع مشکل نگهداری کالا در انبار‌ها مأموریت داد و از صرف هزینه برای خرید کالا‌های مورد نیاز و فاسد شدن این کالا‌ها در نتیجه وضعیت نامناسب انبار‌های گمرکات و سازمان اموال تملیکی گلایه کرد و همچنین از آمادگی دستگاه قضا برای استقرار قاضی سیار یا ثابت در همه گمرکات کشور خبر داد.

بررسی روند انهدام کالا‌های غیر قابل مصرف در مدت ۳ ماهه بعد از ورود دستگاه قضا به این مسئله نشان می‌دهد در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل انهدام کالا‌های غیرقابل مصرف با رشد ۱۸۰ درصدی روبرو بوده است و انهدام کالا‌های غیر قابل مصرف موجود در انبار‌های اموال تملیکی در ۳ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۰۰ درصدی روبرو بوده است.

براساس گزارشات سازمان اموال تملیکی فروش اموال در سال ۱۴۰۰ روند بسیار خوبی داشته و این نکته حائز اهمیت است که نیمی از فروش سال ۱۴۰۰ اموال‌های تملیکی در طی این ۳ ماه رخ داده است.

همچنین در اسفند ۱۴۰۰ معادل کل سال ۹۹ در بندرعباس فروش صورت گرفته است که فقط در این استان رشد ۵۰۰ درصدی فروش کالا را نشان می‌دهد.

بنابر این گزارش، بیش از نیمی از فروش اموال‌های تملیکی از آذر ۱۴۰۰ تا بهمن ۱۴۰۰ صورت گرفته است و حدود ۴۴ درصد از کالا‌ها در ۳ ماهه اخیر با آرای برائت صادره از سوی مراجع قصایی و تعزیراتی به صاحبان آن‌ها استرداد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *