19:25

1403/01/09

تصویب افزایش 30 درصدی شاخص تن کیلومتر در حمل بار جاده‌ ای

نرخ حمل بار جاده ای پس از گذشت دو ماه از آغاز سال جدید با بروزرسانی شاخص تن کیلومتر افزایش یافت اما میزان افزایش صورت گرفته با انتقاد رانندگان و کامیونداران مواجه شد.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، نرخ حمل بار جاده ای پس از گذشت دو ماه از آغاز سال جدید با بروزرسانی شاخص تن کیلومتر افزایش یافت اما میزان افزایش صورت گرفته با انتقاد رانندگان و کامیونداران مواجه شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای امروز 31 اردیبهشت ماه، از بروزرسانی نرخ شاخص تن کیلومتر خبر داد.

د

اریوش امانی اعلام کرد که با موافقت ستاد تنظیم بازار در خصوصی تعدیل نرخ جابجایی کالا در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای، مطابق قسمت ب بند 1 مصوبه 209 شواری عالی هماهنگی ترابری کشور، نرخ شاخص با اعمال افزایش 30 درصدی، 5500 ریال به ازای حمل هر تن کیلومتر از مورخ 31 اردیبهشت به صورت متمرکز  و ستادی در سامانه مدیریت کنترل بارنامه اعمال می شود.

به گزارش تین نیوز، این مقدار افزایش در حالی صورت گرفته است که چند روز پیش نوید خیرمند فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا گفته بود: اعضای ستاد تنظیم بازار با محوریت وزارت صمت ( در واقع نماینده صنایع، معادن و تجار ) و با اعضای شاخصی که از جمله آن وزیر اقتصاد (نماینده سرمایه دار و تجار) و معاون اول رئیس جمهور و برخی نهادهای نظارتی دیگر هستند که متاسفانه تمامی این ارکان به نوعی با کرایه حمل تعارض منافع دارند و مسلما انتظاری از آنان برای تصمیم عادلانه وجود نداشت و ندارد.

خیرمند با بیان این که گویا این افراد خود را قیم رانندگان کامیون که واقعی ترین بخش خصوصی کشور هستند که یک تنه و بدون هرگونه حمایتی بار سرمایه گذاری و ارائه خدمات را بدوش می کشند، می دانند، گفت: آنان به جای اینکه نقش ناظر، حامی و هادی را داشته باشند، تصمیم گیری و تعیین تکلیف کرده اند.

 

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا ادامه داد: حمل و نقلی که به جز سوخت که آن هم منافعش به کام صاحبان کالاست، تمام هزینه هایش بر مبنای قیمت ارز تعیین می شود نمی‌تواند تاوان ناکارآمدی مسئولان ذیربط در خصوص مهار قیمت ارز را بدهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *