05:51

1403/04/31

تعریض جاده هراز 50 هزار میلیارد ریال اعتبار میخواهد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان این که، سخت ترین و پرحجم ترین اقدام های زیربنایی برای ادامه تکمیل چهارخطه شدن جاده هراز درحال انجام است، گفت: برای تکمیل بیش از ۳۰ کیلومتر باقی مانده این محور ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از ایرنا،احمد توکلی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه های فعال و عملیات درحال اجرای پل و تونل های در دست ساخت جاده هراز به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۳۰ کیلومتر باقیمانده از عملیات تعریض جاده هراز مربوط به سخت ترین مسیر عبوری این جاده در عمق های زیاد در دل کوه واقع شده که برای عبور از آن باید چندین دستگاه تونل و پل های بزرگ و کابلی ساخت شود که با برآوردهای حال حاضر برای تکمیل آن نیازمند ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتباراست.

وی با اشاره به این که، باتوجه به حجم بالای تردد و لزوم بالا بردن ایمنی در جاده هراز برای حفظ سلامت شهروندان تعریض هرچه زودتر این جاده با اختصاص اعتبارهای ملی ضروری است، اضافه کرد: اعتبارتخصیص داده شده امسال برای ادامه تعریض جاده هراز حدود ۸۰ میلیارد تومان بوده است که با توجه به حجم ونوع عملیات درحال اجرا دراین جاده، بسیار کم وناچیز است،

توکلی افزود: جاده هراز یکی از مهمترین وکوتاه ترین مسیرهای منتهی پایتخت به شمال کشور به شمار می رود که از ۱۰۱ کیلومتر مسافت این در حوزه استحفاظی مازندران، تاکنون حدود ۷۰ کیلومتر آن به طور کامل تعریض و چهار خطه شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران اظهار داشت: عملیات چهار خطه شدن جاده هراز از سال ۱۳۸۹ شروع شد که اختصاص کم و قطره چکانی اعتبارها در سال‌های گذشته باعث طولانی شدن طرح های عمرانی در این جاده شده است.

توکلی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ کارگاه و شرکت پیمانکاری به صورت تمام وقت برای ادامه ساخت تونل، پل کابلی و ادامه تعریض جاده باقیمانده فعالیت دارند، به گستردگی وحجم بالای کار در۳۰ کیلومتر باقی مانده اشاره کرد و گفت: ساخت چندین دستگاه پل ازجمله پل بایجان، زیارباغ، پلور، تکاور، و تونل های شنگلده وگزنک همزمان درحال ساخت است.

وی اضافه کرد: سخت ترین بخش تعریض جاده هراز که اکنون درحال اجرا است، ساخت سه دستگاه پل کابلی که هرکدام از آنها ۱۸۰ متر، ۲۵۰ متر و ۴۶۰ متر طول مسیر و در مسیر دره و سخت گذر این جاده است، که با پیشنهادهای داده شده برای کیفی و زیبایی بخشی ادامه ساخت وحاشیه های آن داده شده، علاوه تر امنیت تردد خودروها درمسیر تردد، باعث ایجاد منطقه گردشگری درمسیر پل ها نیز پس از بهره برداری خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران یکی از مشکلات خاص و عمده در جاده هراز را حجم بالای تردد روزانه و حتی شبانه در این محور اعلام کرد وگفت: محدویت های زمانی برای بسته نگه داشتن جاده و نیز شرایط خاص آب وهوایی دربخش لاریجان آمل، از دیگر چالش های موجود با توجه به حجم بالای عملیات عمرانی درجاده هراز است.

توکلی ادامه داد: با همه این شرایط دولت بسیار مصمم است که درسریع ترین زمان ممکن، طرح چهارخطه شدن جاده هراز به عنوان یکی از جاده های شریانی درکشور را به سرانجام برساند.

وی با اشاره به اینکه در محدوده روستای بایجان تا پلیس راه بایجان با توافق با مالکان واحدهای کسبی در مسیرتعریض جاده انجام و ۶ دهنه مغازه تملک و مسیر آزاد شد، گفت: حدود ۴.۵ کیلومتر از محدوده پلیس راه تا حدفاصل تونل وانا و نیز محدود بلبل خوان به طول ۲.۵ کیلومتر عملیات جاده سازی وتعریض آن درحال انجام است و حداقل تا دهه فجر امسال افتتاح و زیربار ترافیک خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *