21:04

1403/04/26

توجیه سازمان راهداری برای بی‌توجهی به جاده ساحلی چابهار

در حالی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی از کم‌کاری در روکش آسفالت جاده ساحلی چابهار گلایه کرده بود که معاون سازمان راهداری در این‌باره گفت: جاده چابهار به بریس کم‌تردد است.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تسنیم، سه‌شنبه گذشته نماینده مردم چابهار در مجلس با انتقاد از نوع نگاه به بودجه‌ریزی بخش زیرساخت‌های جاده‌ای چابهار، گفته بود: دولت سیزدهم کارهای بسیار ارزشمندی در حوزه آبرسانی انجام داده است.

معین‌الدین سعیدی در خصوص وضعیت نامناسب روکش آسفالت جاده ساحلی چابهار-بریس اظهار کرد:‌متاسفانه این مشکل ناشی از نوع نگاهی است که به این منطقه نشات می‌گیرد.با نوع نگاه کنونی بودجه‌ریزی ده‌ها سال زمان می‌برد که کیفیت زیرساخت‌های جاده‌‌ای (روکش آسفالت) جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان به میانگین استان برسد.

وی تاکید کرد: متاسفانه هنوز هم نگاهی مبتنی بر نگاه توسعه پایدار در این منطقه جاری و ساری نشده است.

وی با یادآوری این‌که دولت سیزدهم کارهای بسیار ارزشمندی در حوزه آبرسانی انجام داده است، گفت: اما در عین حال در بخش راهسازی، فضاهای درمانی،‌طرح‌های هادی روستایی و … کماکان از میانگین استان سیستان و بلوچستان پایین‌تر هستیم.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اخیرا 20 کیلومتر روکش آسفالت جاده ساحلی چابهار به پیمان رفته است، اضافه کرد: حدود 2000 کیلومتر راه خاکی منتهی به چابهار داریم که نیاز است با تخصیص اعتبارات لازم، روکش آسفالت آنها انجام شود.

این در حالی است که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص جاده ساحلی چابهار (به سمت شرق) و روکش آسفالت آن توجیه عجیبی دارد.

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر چرایی وضعیت جاده ساحلی چابهار و روکش آسفالت آن گفت: این جاده کم تردد است. الان جاده تهران-بندرعباس -برای روکش آسفالت- واجب‌تر است.

وی افزود: بهبود وضعیت این جاده در دستور کار سازمان راهداری قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *