18:51

1403/01/30

تکنولوژی‌های برتر برای توسعه متاورس

متاورس که چند ماه قبل معرفی شد و کاربران بسیاری نیز دارد، برای توسعه و تکامل به تکنولوژی های دیگری نیز نیاز دارد که تجربه کاربران در استفاده از این فضا را بهبود می بخشد.

فناوری‌های واقعیت مجازی و افزوده جدید، توسعه یافته نیستند، اما نحوه تعامل ما با آن‌ها در چند سال گذشته به سرعت تغییر کرده است. از آنجایی که شرکت‌ها برای برتری در این فضا با یکدیگر رقابت می‌کنند، چشم انداز این نوآوری‌های جدید برای بسیاری گیج کننده و نامطمئن شده است. یکی از این فناوری‌های جدید، متاورس است، اما متاورس چیست، ما را به کجا می‌برد و چه فناوری‌های کلیدی توسعه آن را هدایت می‌کند؟

خاستگاه متاورس‌‌

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، اجازه دهید ابتدا بفهمیم در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم. اخیراً، مفهوم متاورس با تغییر نام فیسبوک به متا بر سر زبان‌ها افتاده، اما داستان از آنجا شروع نمی‌شود. در واقع، داستان در سال ۱۹۹۲ با رمان سقوط برف اثر نیل استفنسون آغاز می‌شود. این داستان دنیای واقعیت مجازی را به تصویر می‌کشد که توسط یک شرکت انحصاری که به دنبال کنترل زندگی کاربران این سرویس بود، قدرت می‌گیرد.

رسانه‌های اجتماعی ثابت کرده‌اند که راهی عالی برای کسب‌وکار‌ها برای یافتن مشتریان جدید، افزایش فروش، ایجاد اعتماد و وفاداری مشتریان هستند. اما مارک زاکربرگ بر متاورس به دنبال این است که ما را به مرحله بعدی اینترنت که تحت سلطه واقعیت مجازی است، ببرد. کاربران می‌توانند در دنیای مجازی کار و بازی کنند و در اینترنت در یک تجربه بسیار فراگیرتر از همیشه تعامل داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *