07:33

1403/02/02

جاده دسترسی به ایستگاه راه آهن همدان چهاربانده شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در دیدار با وزیر راه و شهرسازی خواستار اختصاص بودجه ای جهت تسریع در اجرا و بهره برداری ایستگاه راه آهن فامنین شد.

به گزارش پایگاه خبری ایران‌ناوگان به نقل از خانه ملت، «احمدحسین فلاحی» نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشستی با بذرپاش وزیر راه وشهرسازی گفت: با همراهی صاحبنظران سطوح عالی و متخصصان فنی مهندسی راه وشهرسازی و آب وفاضلاب، راهبردهای چندین مشکل را در حوزه های مختلف پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولان به یکی از ردیف های اعتبارات سفر ریاست جمهوری در حوزه عمرانی، تقریباً در حال تعطیل شدن است، عنوان کرد: کنارگذر غربی ازجمله پروژه های عمرانی مهم است که اعتبار تخصیص یافته به آن ۴۰۰ میلیارد تومان می باشد و نسبت به اعتبارات پروژه های عمرانی دیگر در حال اجرا در استان، بسیار ناچیز است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: با توجه به اینکه این مصوبه سفر ریاست محترم جمهوری برای این پروژه ملی است و نباید اعتبار آن در جاهای دیگر هزینه شود چرا که با اجرای آن مشکل چهار استان همجوار؛ همدان، کردستان، کرمانشاه و ایلام حل خواهد شد.

فلاحی با ابراز تأسف از معطل کردن اجرای پروژه مثل سال های گذشته، تصریح کرد: امسال نیز این اتفاق مجدد تکرار شد و باید این مطالبه ملی به جدّ پیگیری شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به نقصان موجود در تکمیل ایستگاه راه آهن همدان اظهار کرد: این پروژه نیز سالهاست که معطل مانده و هرروز که می گذرد، هزینه تکمیل آن با تورم افسارگسیخته افزایش می یابد.

وی با بیان طلب ۱۷ میلیارد تومانی پیمانکار پروژه راه آهن، اضافه کرد: با این روند صعودی تورم، چندین برابر این مبلغ باید هزینه شود تا ایستگاه راه آهن همدان تکمیل گردد.

فلاحی با اشاره به اینکه مردم برای استفاده از قطار در سالن های کوچک در فضای نامطلوب منتظر می مانند، خاطرنشان کرد: درخصوص ایستگاه راه آهن فامنین مطابق دستور صریح وزیر راه وشهرسازی است که ضمن علت یابی معطل ماندن اجرای آن تاکنون، بودجه ای جهت تسریع در اجرا و بهره برداری تخصیص داده شود تا مردم منطقه فامنین که ۶ سال است صدای قطار را می شنوند؛ ولی از خدمات آن محروم هستند نیز بهره مند شوند.

وی درخصوص جاده دسترسی به ایستگاه راه آهن همدان که یک جاده روستایی و نامناسب بوده و مردم با مشقت تردد دارند نیز افزود: قرار بود که این پروژه به صورت چهاربانده اجرایی شود که مقرر شد حداقل دوباند آن به بهره برداری برسد تا مردم بتوانند از خدمات ایستگاه راه آهن استفاده کنند و بعداََ تکمیل شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم در مورد جاماندگان از ثبت نام پروژه مسکن ملی اظهار کرد: مقرر گردید زمان محدودی تمدید و اطلاع رسانی شود تا این افراد نیز موفق به ثبت نام شوند.

وی درخصوص نبود منبع درآمد برخی از مساجد گفت: مردم برای پیگیری به دفتر نماینده مراجعه می کنند و با توجه به اینکه مراکز عبادی و معنوی جامعه هستند، راهکارهایی را برای تکمیل پیگیری می کنیم.

فلاحی درخصوص موارد ابزار تشویقی جهت بازآفرینی بافت فرسوده در اجرای مسکن ملی افزود: در این چند سال اخیر توجه جدی و اطلاع رسانی کافی در این مورد نشده و برای کسانی که در این بافت ها ساخت وساز کنند، پروانه ساخت برای آنها تا دوونیم طبقه رایگان و با ارائه تسهیلات مناسب خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در کمیسیون ۹۵ معطل مانده بود و حل شد، گفت: از پروژه های عمرانی که در استان های دیگر انجام گرفته و در همدان نیز متاسفانه گرفتار سلیقه کاری شده، مبحث دیوار نورگذر است با اینکه بیلان کاری توسط وزارتخانه اعلام شده و در نامه دادستان محترم نیز این مورد ذکر شده؛ ولی از سوی مسئولین مقاومت وجود دارد و بسیاری از منازل مردم از قیمت افتاده و با اجرای آن بسیاری از ساختمان ها علاوه بر برگشت ارزش، با استفاده از دیوار نورگذر ساختمان مرغوب تر با روشنایی بسیار بهتر خواهند داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از دیگر موارد قابل طرح در این دیدار درخواست پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه های عمرانی برشمرد و بیان کرد: درخواست کردیم با تخصیص اعتبار این مورد پرداخت شود تا به علت معوقات کارها بر زمین نماند،ضمناً برخی از اعتباراتی که سال گذشته به استان آمده مثل قیر رایگان و… که جذب نشده در حالیکه در بعضی از بخش ها نیاز مبرم وجود دارد نباید به خزانه برگردد.

فلاحی درخصوص اعتبارات و تامین زمین مسکن ملی با نظر کارشناسان حاضر گفت: پیشنهاد زمین هایی ارائه و مقرر شد که تدابیر لازم را اتخاذ شود و نیز در سالهای اخیر برخی از بخش هایی که اعتبارات استانی آمده ولی به علت عدم پیگیری مواد قانونی، معطل و برخی برگشت خورده اند؛ یعنی در استان جذب نشده و نمی شود و که بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است و به نظر می رسد که باید از مسیر قانونی دنبال شود؛ چراکه ما به ریا ل ریال آن نیاز داریم و مجدانه پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *