07:10

1403/05/06

حق بیمه رانندگان کامیون زیر ذره بین؛ 2 میلیون و 150 هزار تومان برای کدام خدمات؟

رانندگان کامیون برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه باید ماهانه 1 میلیون و 75 هزار تومان پرداخت کنند اما آیا پرداخت این مبلغ در حالی که خدمات لازم را دریافت نمی کنند، منصفانه است؟

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز،برآوردها حکایت از آن دارد که بیش از ۵۰ درصد رانندگان کامیون در ایران بیمه خودمالکی(خویش فرما) دارند . به این معنی که بدون هیچ گونه حمایت دولتی و به صورت آزاد حق بیمه خود را پرداخت می کنند.

بسیاری از رانندگان کامیون در تماس با خبرنگار تین نیوز از حق بیمه ای که پرداخت می کنند و در مقابل آن خدمت خاصی نمی گیرند، گله می کنند. به گفته آنها حق بیمه رانندگان کامیون هر سال افزایش می یابد بدون آن که تغییری در کیفیت سرویس های درمانی آنها ایجاد شود.

برخی از رانندگان کامیون از مشکلات و بیماری های جسمانی که به واسطه کار سنگین رانندگی در مدت طولانی ایجاد شده در رنج هستند اما هزینه های درمان به اندازه ای گران و سرسام آور شده که توان درمان خود را ندارند. این در حالیست که بیمه نیز پوشش و خدمات درمانی مناسبی به آنها ارائه نمی دهد.

سایت دیزلیران در مطلبی به حق بیمه رانندگان کامیون پرداخته و نوشته است؛ کلیه رانندگان برون شهری با ماشین سنگین که بیمه آنها بدون کمک دولت است، باید ماهانه ۲.۱۵۰.۰۰۰ میلیون تومان بپردازند. این مبلغ برای شش ماه دوم سال است و نسبت به شش ماه اول حدودا ۱۰۰ هزار تومان کمتر است.

پرداخت نکردن حق بیمه رانندگان کامیون برابر است با غیرفعال شدن کارت هوشمند
بر اساس این گزارش حق بیمه رانندگان ماشین سنگین امسال نسبت به سال گذشته یعنی سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۷ تا ۳۲ درصدی داشته است. رانندگان با موضوع بیمه و بیمه تکمیلی رانندگان کامیون که علاوه بر مبلغ بالا باید مبلغ اضافه تری نیز پرداخت کنند مشکلات زیادی دارند. شایان ذکر است که اگر رانندگان بیمه خود را پرداخت نکنند در تاریخ مقرر شده پرداخت جریمه دو برابری دارند و در نهایت عدم تمدید و یا غیر فعال کردن کارت هوشمند رانندگی را در پی خواهد داشت.

از طرفی رانندگانی که در شرکت ها و سازمان ها روی کامیون آن شرکت کار می کنند و دستمزد بگیر هستند هم مبلغ قابل توجهی به عنوان حق بیمه رانندگان کامیون می پردازند که بابت آن خدمات مناسبی نمی گیرند. این افراد باید ۱۳.۵% درصد حق بیمه را خود پرداخت نمایند که با توجه به حقوق و دستمزدی که دارند معمولا مبلغی حدود ۱.۰۷۵.۰۰۰ میلیون تومان از حقوق آنها کسر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *