13:14

1403/05/06

خبر خوش برای رانندگان کامیون یخچالدار ؛ پایان سودجویی رقبای ترکیه ای

رانندگان کامیون های ترکیه ای با دور زدن توافقات و مقررات بین دو کشور به حمل کالاهایی در ایران می پرداختند اما با پیگیری های تشکل های صنفی این سوء استفاده به خط پایان رسید.

رانندگان کامیون های ترکیه ای با دور زدن توافقات و مقررات بین دو کشور به حمل کالاهایی در ایران می پرداختند اما با پیگیری های تشکل های صنفی این سوء استفاده به خط پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، تشکل صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار با صدور اطلاعیه ای در شبکه های اجتماعی در این باره اعلام کرد: همانگونه که مطلع هستید، چند سال است گروهی از کامیون های یخچالدار کشور ترکیه بدون مجوز قانونی و با هماهنگی بعضی از نمایندگان شرکتها و با استفاده از غفلت بعضی از مدیران محلی نسبت به حمل کالا خلاف مقررات و توافقات دو کشور و رویه های بین المللی (از جمله میوه های وارداتی ) از مرز ورودی بازرگان به داخل کشور و شهرهای مرکزی و پایتخت اقدام کرده اند.

با پیگیری های مستمر و طولانی نمایندگان شما در تشکلات صنفی یخچالداران مقرر شده است به این رویه خاتمه داده شود وفقط کامیون های ترکیه با داشتن کارنه تیر و تعیین مقصد ومحل تخلیه در اسناد حمل صادره بتوانند طی مسیر کرده و در غیر این صورت مکلف به تخلیه بار در مرز ورودی (بازرگان ) شده اند.

احتمالا در طی چند روز وچند هفته اخیر رانندگان محترم یخچالدار می‌بایستی شاهد اجرایی شدن این دستور و افزایش حجم بار از مبدا بازرگان شده باشند .

حال از شما همکاران محترم رانندگان کامیون یخچالدار که در مسیر های مذکور اقدام به حمل کالا می‌نمایید انتظار می رود نسبت به انعکاس مشکلات، کمی و کاستی ها، تداوم روش ها و شیوه های احتمالی مرسوم در دور زدن قانون و مقررات، اجحاف به حقوق همکارانی که به مرز بازرگان برای حمل کالا مراجعه می کنند و بسیاری از موارد مشابه ، ونیز پیشنهادات خود برای سامان دهی هرچه بهتر شیوه های فراخوان، نوبت دهی و دهها مشکل احتمالی که ممکن است در محوطه پایانه بازرگان گریبانگیر کامیون های یخچالدار باشد را به انجمن های صنفی یخچالداران استان های تهران ،همدان و خراسان رضوی و یا مستقیما به کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان یخچالدار (آقای عبدالله خانعلی) اطلاع دهید .

در پایان این اطلاعیه آمده است؛ ارتقاء جایگاه صنفی و احقاق حقوق قانونی صنف در گرو مسئولیت پذیری تک تک اعضای صنف و نگاه ملی به مسائل توسط آنان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *