11:18

1403/05/06

خرابی قطار در خط یک مترو/ راهبران قطار از ظلم هایی که در خط یک رخ داد، می گویند

راهبران مترو می گویند: تا زمانی که ظلم هایی که در خط یک رخ داد را جبران نکنید با بهترین قطارها هم مشکلات وجود خواهند داشت. با بروز ترین سلاح ها و سرباز ناراضی به جنگ رفتن نتیجه ای جز شکست ندارد.

اگرچه مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران موضوع خرابی قطار در خط یک مترو در روز شنبه ۳۰ دی، به ضعف قطارهای DC در نوع طراحی شان دانست اما راهبران قطارهای خط یک مترو دلایل دیگری را نیز در بروز این مشکلات دخیل می دانند.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، مسعود درستی امروز به یکی از خبرگزاری ها گفته که خرابی قطار در روز شنبه 30 دی ماه در خط یک مترو، برخلاف اظهارات رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا ربطی به اورهال نشدن قطارهای مترو و فرسوده بودن ناوگان نداشت، بلکه به ضعف قطارهای DC در نوع طراحی شان مرتبط است.

وی افزود: یعنی همان طور که مثلا سیستم خنک کننده یا گیربکس برخی خودروهای داخلی ضعیف است، قطارهای DC از ابتدا با ضعف هایی مواجه بوده اند و این ضعف ها از همان ابتدای ورود این قطارها به ناوگان متروی تهران وجود داشته است و ربطی به اورهال شدن یا نشدن آن ها ندارد.

درستی خاطرنشان کرد: با وجود ضعف هایی که از ابتدا در طراحی قطارهای DC وجود داشته است، شرکت بهره برداری مترو در سال های اخیر تلاش کرده که با انجام تعمیرات و نصب قطعات مناسب، این ضعف ها را به حداقل برساند، ولی این مشکلات هیچ وقت به صفر نرسیده است و نخواهد رسید. اتفاقی مشابه آنچه روز ۳۰ دی در خط یک مترو رخ داد نیز ۱۴ ماه قبل در خط ۲ رخ داده بود که آن مسئله هم ربطی به تاخیر در اورهال قطارها یا فرسودگی ناوگان یا وجود مشکل در تامین قطعات نداشت.

این اظهارات مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در حالی بیان می شود که کانال راهبران مترو تهران در این مورد نوشته است: خوشحالیم که معضل روز شنبه خط یک را به فرسودگی ناوگان نسبت ندادید و به درستی فرمودید این مشکل بارها در مورد قطارهای DC رخ داده است.

در ادامه این مطلب آمده است: در راستای رفع این عیب در مدیریت های گذشته خط یک، روش مقابله و احیا به راهبران آموزش داده می شد ولیکن فاکتور دیگری نیز نیاز است که آن آرامش و تمرکز راهبر قطار معیوب در هنگام بروز بحران است!

در این مطلب تاکید شده است: مهر ماه گذشته راهبران خط یک طی نامه ای با ۲۵۰ امضا مشکل مدیریتی خط یک را به شما گوشزد کردند ولی شما ترجیح دادید به این اعتراض وقعی ننهید.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: مدیر مورد حمایت شما هم به جای آموزش صحیح و مستمر و همچنین ایجاد آرامش فکری راهبران خط یک، دست به تسویه حساب های شخصی خود زد و آرامش را از آنان سلب نمود و در سایه حمایت شخص جنابعالی از این نوع مدیریت در خط یک، حق های زیادی ضایع و گواهینامه ها نیز باطل شد و تغییر پست و تغییر خط صورت گرفت و جو نارضایتی به وجود آمد.

در ادامه تاکید شده است: تا زمانی که ظلم هایی که در خط یک رخ داد را جبران نکنید با بهترین قطارها هم مشکلات وجود خواهند داشت. با بروز ترین سلاح ها و سرباز ناراضی به جنگ رفتن نتیجه ای جز شکست ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *