04:45

1403/05/06

در شش ماهه نخست سالجاری انجام شد؛ جابجایی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا از طریق پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از جابجایی یک میلیون و ۲۰۶ هزار و۱۱۵ تن کالا با ۵۱ هزارو ۸۵۷ دستگاه کامیون طی ۶ ماهه نخست سالجاری از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:از این میزان ۶۷۳ هزار و۲۵۸ تن صادرات،۴۳۴ هزار و ۶۴۳ تن مجموع ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه های مرزی شمال استان بوده که در بخش صادرات و ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۲ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی را گازمایع ،هیدروکربن و سیمان اعلام کرد و افزود:روزانه به طور متوسط بیش از ۵۴۰ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان تردد می‌کنند.

کرد با بیان اینکه اصلی‌ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل می باشد خاطر نشان کرد: توسعه و ساماندهی پایانه‌های مرزی به عنوان مبادی ورود و خروج به کشورهای دوست و همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *