07:48

1403/05/06

رانندگان کامیون از مشکلات ناشی از حواشی سوخت رها می شوند؟

رانندگان کامیون مجبور هستند با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کنند که از جمله آنها انتظار طولانی مدت در صف گازوئیل و کمبود سوخت به دلیل محدودیت سوخت گیری و … است.

شماری از رانندگان کامیون و تریلی که به دلیل قاچاق سوخت توسط اندک رانندگان قاچاقچی دچار مشکلاتی در تامین سوخت خود شده اند، معتقدند واقعی شدن قیمت سوخت به نفع رانندگان کامیون واقعی است.
به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، این دسته از رانندگان به دلیل تصمیمات محدود کننده دولت برای جلوگیری از قاچاق سوخت با وجود آن که گازوئیل سهمیه ای خود را فقط در جهت حمل و نقل کالا استفاده می کنند، مجبور هستند با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کنند که از جمله آنها انتظار طولانی مدت در صف گازوئیل و کمبود سوخت به دلیل محدودیت سوخت گیری و … است.

اگرچه این رانندگان مخالفتی با واقعی شدن قیمت گازوئیل همزمان با واقعی شدن کرایه حمل و نقل کالا ندارند اما در عین حال پیش بینی می کنند به هر دلیلی به این زودی ها هیچ اتفاق مثبتی در واقعی شدن قیمت گازوئیل نمی افتد که به نفع رانندگان باشد و این اقدام که برخی از آن به عنوان جراحی بزرگ اقتصادی یاد می کنند به این آسانی ها اجرایی نخواهد شد.

در همین زمینه برخی رانندگان کامیون و تریلر در شبکه های اجتماعی تاکید کرده اند رانندگان که موافق واقعی شدن نرخ گازوئیل و امیدوار به نجات از وضعیت فلاکت بار فعلی هستند، مجبورند تا زمان نامشخص در چاه ویل تفکر آن دسته از رانندگانی که بدون منطق مخالف افزایش قیمت گازوئیل هستند، گرفتار باشند.

این در حالی است به اعتقاد آنان تا زمانی که قیمت گازوئیل واقعی نشود مشکلات حمل و نقل هم بر طرف و درست نخواهد شد اما با این وجود دورنمای مثبتی در این زمینه مشاهده نمی شود و این بدان معناست که به این زودی ها رانندگان از معضلات و مشکلات ناشی از حواشی سوخت رها نخواهند شد و همچنان با آن درگیر خواهند بود.

این اظهارات رانندگان در حالی مطرح می شود که کارشناسان هم تایید لزوم واقعی شدن قیمت سوخت تعداد بارها سخن گفته اند.

به اعتقاد برخی کارشناسان، حمل و نقل عمومی رایگان یارانه ای است که به مردم ارایه می‌شود و یارانه کلیدی نیست که بشود با آن هر مشکل اقتصادی را گشود و در عین حال پیش‌ نیاز واقعی شدن قیمت حمل و نقل عمومی نیز واقعی شدن قیمت سوخت است.

همان موضوعی که رانندگان کامیون نیز در مورد کرایه حمل و نقل کالا بر آن تاکید دارند.

کارشناسان می گویند یارانه یک مُسکن در اقتصاد و به‌ شدت اعتیاد‌آور است و هم اکنون اکثر تصمیم‌ گیران، اسیر این اعتیاد شده‌ اند و متاسفانه این ذهنیت بر برنامه‌ ریزان کشور حاکم است که می‌توان از یارانه به‌عنوان خوراک روزانه اقتصاد استفاده کرد.

این کارشناسان همچنین قیمت پایین سوخت را دلیلی برای افزایش قاچاق سوخت می دانند و می گویند در کجای دنیا قیمت گازوییل و بنزین تا این اندازه پایین است؟ وقتی قیمت سوخت پایین باشد این کالا چه از مجرای رسمی چه غیررسمی قاچاق می‌ شود و انگیزه ها برای قاچاق افزایش می یابد.

کارشناسان با تاکید بر این که این مشکل هم مربوط به این دولت و دولت های گذشته نیست، تاکید می کنند که صدسال است این پدیده در ایران وجود دارد و باید یک‌ بار برای همیشه باید این اتفاق بیفتد و قیمت سوخت واقعی شود ، زیرا قاچاق سوخت در شرایطی که قیمت آن در کشورهای همسایه از قیمت سوخت در ایران بیشتر است، امری طبیعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *