02:15

1403/03/30

راه‌آهن اصفهان – شهرکرد، نقطه اتصال کریدور ریلی اصفهان- اهواز

راه‌آهن اصفهان – شهرکرد با ۴۰ درصد پیشرفت نقطه اتصال کریدور ریلی اصفهان- اهواز محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، راه‌آهن اصفهان – شهرکرد تا کنون از پیشرفت کلی ۴۰ درصدی برخوردار است که مطالعات این پروژه از سال ۱۳۶۵ آغاز و قرارداد آن در سال ۱۳۹۰ منعقد شد.

این مسیر ریلی ۵ ایستگاه دارد که ایستگاه مبداء آن حسن آباد مبارکه است و پس از عبور از ایستگاه‌های لنجان، روستای کاهریز و فرخ شهر در نهایت به ایستگاه پایانی شهرکرد می‌رسد.

از مهم‌ترین مزایای راه‌آهن اصفهان – شهرکرد می‌توان به اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی اشاره کرد. کاهش تصادفات جاده‌ای و صرفه‌جویی در مصرف سوخت از دیگر مزیت‌های این خط ریلی به شمار می‌آید.

این راه‌آهن به صورت یک خطه است و به دلیل شرایط کوهستانی مسیر، ۱۵ رشته تونل به طول پنج هزار و ۸۲۵ متر در آن در نظر گرفته شده است.

پیش بینی می‌شود در سال اول بهره‌برداری از راه آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد، ۷۰۰ هزار نفر مسافر و ۳.۵ تن بار از این مسیر جابه‌جا شوند.

طرح راه آهن اصفهان- مبارکه – سفیددشت – شهرکرد در بخش زیرسازی ۶۲ درصد پیشرفت داشته و زیرسازی ۴۸ کیلومتر از مسیر انجام شده و پروژه راه‌آهن اصفهان – شهرکرد به طور کلی با ۴۰ درصد پیشرفت همراه است.

تعداد تونل‌ها در این طرح ۱۵ تونل به طول کل ۵ هزار و ۳۰۰ متر است که حفاری ۱۲ تونل از آن‌ها به پایان رسیده است.

با تکمیل این طرح ریلی، استان چهارمحال وبختیاری به عنوان بیست و هفتمین استان به شبکه ریلی متصل می‌شود و ۴۰۰ کیلومتر ارتفاع را در ۹۰ کیلومتر طی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *