01:54

1403/02/08

مذاکرات عراق و بحرین برای ازسرگیری پروازهای دوجانبه

منابع عراقی از رایزنی دیپلمات عراقی با وزیر حمل و نقل یک کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از  خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه عراق، عمر کوبرلی کاردار موقت عراق در منامه روز سه شنبه با محمد الکعبی وزیر حمل و نقل بحرین در مقر این وزارتخانه دیدار کرد.

در این دیدار روابط دو جانبه میان دو کشور و هماهنگی برای تقویت این همکاری ها در زمینه ها و موضوعات مورد توجه مشترک به ویژه موضوعات ارتباطی و بازگشایی خط هوایی مستقیم میان عراق و بحرین در راستای تأمین منافع دو کشور بررسی شد.

همچنین در این دیدار برخی از اقدامات حمایتی برای تشویق سرمایه گذاری در بخش ارتباطات و فناوری ارتباطات، تازه ترین تحولات مربوط به پروژه اتصال برق عراق به شورای همکاری خلیج فارس و نیز سازوکار های همکاری مشترک و وحدت آراء در سازمان های بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر حمل و نقل بحرین ضمن تشکر از کاردار عراق، از تلاش های صورت گرفته توسط سفارت عراق در بحرین برای تقویت روابط میان دو کشور برادر به ویژه در زمینه حمل و نقل و ارتباطات و بازگشایی خط هوایی مستقیم میان دو کشور قدردانی کرد.

وی همچنین به توافق حمل و نقل هوایی میان عراق و بحرین اشاره کرد که انتظار می رفت سال گذشته در حاشیه نمایشگاه هوانوردی در منامه امضا شود اما تغییرات در دولت عراق مانع از آن شد.

وزیر بحرینی وعده داد به وزارت امور خارجه کشورش مراجعه و آمادگی آنها را برای امضای توافقنامه اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *