به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از ایلنا، علیرضا صلواتی، مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان در جلسه کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران گفت: اعتبار اولیه مسیر قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان در سال ۸۹ تصویب شد و در حال حاضر در محدوده قم – اصفهان از مسیر حدود ۲۴۵ کیلومتری این پروژه، زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر آن به پایان رسیده و آماده انجام روسازی و ریل گذاری است. برای شروع ظرفیت ۶ میلیون مسافر در سال برای این مسیر در نظر گرفته شده که پیش بینی می شود این میزان تا ۱۶ میلیون نفر در سال نیز برسد.
وی در ادامه افزود: محل ساخت ایستگاه مرکزی قطار سریع السیر اصفهان تهران در شمال شهر و مجاور ورزشگاه بزرگ نقش جهان در نظر گرفته شده و قرار است که از طریق مترو به شبکه ریلی و ایستگاه راه آهن متصل شود. بخش خصوصی می تواند در زمینه ساخت ایستگاه مرکزی و شهرک اطراف نقش مؤثری داشته باشد و توسعه منطقه ایستگاهی با معماری ایرانی اسلامی را بر عهده گیرد.