16:39

1403/02/01

سامانه جامع ثبت سوانح حمل‌ونقل تا پایان خردادماه باید تکمیل شود

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه جامع ثبت سوانح حمل‌ونقل باید تا پایان خردادماه باید تکمیل شود.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، یکصد و بیست و هشتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به ریاست شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و مشارکت اعضا برگزار شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در نشست ۱۲۸ کمیسیون ایمنی حمل‌ونقل وزارت راه وشهرسازی، ضمن گرامیداشت هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ایمنی حمل‌ونقل از فعالان حوزه حمل‌ونقل که شرایط برگزاری سفرهای ایمن در ایام نوروز را فراهم کردند، قدردانی کرد. وی با اشاره به اقدامات مورد نیاز در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد.

افندی‌زاده در ادامه به عوامل مهم مؤثر در تعداد و شدت تصادفات اشاره کرد و گفت: مثلث ایمنی راه از سه عامل انسان، جاده و وسیله نقلیه تشکیل می‌شود و هر کدام از این عوامل سهم به سزایی در تصادفات رانندگی ایفا می‌کنند که پس از تحلیل تصادفات میزان اثرگذاری اقدامات مؤثر در بهبود شرایط مرتبط هر کدام از این سه عامل قابل بررسی است.

وی افزود: وضعیت ایمنی جاده‌ها، رعایت اصول و قوانین رانندگی ایمن توسط رانندگان و کیفیت وسایل نقلیه در کاهش شدت تصادفات مؤثر است. افندی‌زاده در ادامه جلسه و پس از استماع آمارها و گزارش‌هایی از میزان تصادفات رخ داده در سفرهای نوروزی به تفکیک استان‌ها، بر ضرورت بررسی و تجزیه و تحلیل علل و عوامل تصادفات و تصمیم‌گیری و اقدام بر اساس آن‌ها برای کاهش این آمار تاکید کرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل سامانه جامع ثبت سوانح حمل‌ونقل تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ تاکید کرد و گفت: همه اطلاعات مربوط به تصادفات توسط تمامی سازمان‌های مرتبط به تفکیک علل رخ دادن این تصادفات باید در این سامانه تجمیع شود. وی افزود: همه سازمان‌های عضو کمیسیون ایمنی راه‌ها باید به اطلاعات سامانه جامع ثبت سوانح حمل‌ونقل دسترسی داشته باشند.

افندی‌زاده خاطر نشان کرد: در جلسه بعدی کمیسیون ایمنی راه‌ها نیاز است گزارشی از وضعیت صنعت خودرو و محورهای مهمی که در تصادفات نوروزی سال ۱۴۰۲ و همچنین وضعیت استان‌ها در این خصوص نقش داشته اند، تنظیم و ارائه شود.

همچنین در این نشست، پروژه ارتقای ایمنی راههای ایران که با مشارکت اسکاپ و حمایت مالی صندوق ایمنی سازمان ملل متحد انجام خواهد شد، معرفی و مقرر شد اعضا در انجام هر چه بهتر این پروژه بین‌المللی همکاری لازم را با دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها به عمل آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *