11:23

1403/05/06

مترو پرند و اسلامشهر؛ علاج سرطان آلودگی و ترافیک تهران

ضروری است متروی پرند بالاخره امسال افتتاح شود و متروی اسلامشهر نهایتا سال بعد تا میدان نماز به بهره برداری برسد.

خودروهای شخصی نقشی اساسی در آلودگی هوای تهران دارند که بخش زیادی از آنها مربوط به خودروهای شخصی که هر روز از حومه تهران وارد خود شهر تهران می شوند به همین دلیل ضروری است مترو پرند هرچه زودتر افتتاح شود و مترو اسلامشهر نهایتا سال بعد تا میدان نماز به بهره برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، این د رحالی است که کارشناسان معتقدند ساخت خطوط حومه ای قطار شهری می تواند بخش زیادی از این معضل را برطرف کند.

به اعتقاد کارشناسان بدون توجه به راه اندازی قطارهای حومه ای متروی تهران، سرطان ترافیک در مسیرهای منتهی به تهران و داخل شهر تهران علاج نخواهد شد.

به گفته آنان در حالی که فقط مناطقی همچون اکباتان به موازات لشگری و به سمت تهرانسر و شهرک های این مناطق و کارخانه های اطاف، قلعه حسن خان، شهریار، اندیشه، فردیس ، ملارد، صفادشت و فرودگاه پیام به طول 50 کیلومتر، جمعیتی معادل جمعیت کشور قطر زندگی می کند، این جمعیت عظیم هیچ سرویس حمل و نقل مناسب و منظمی هم ندارد و این در حالی است که جمعیت این مناطق هم رو به افزایش است.

کارشناسان می گویند حتی اگر یک خط 2 مترو کرج از ایستگاه شهید سلطانی تا سمت ملارد راه اندازی شود به یک جمعیت بیش از 500 هزار نفری که جنوب بزرگراه تهران کرج زندگی می کنند خدمات ارایه می شود و این مناطق و این جمعیت به خط 5 مترو تهران متصل خواهند شد که فقط همین پروژه چه تاثیر شگرفی در کیفیت زیست مردم و ترافیک بزرگراه تهران کرج و ترافیک خود شهر تهران می گذارد.

آنان تاکید می کنند بر همین اساس یکی از ضرورت های کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران توجه بیش از پیش به متروی حومه است و به همین دلیل انتظار این است که متروی پرند بالاخره امسال افتتاح شود و متروی اسلامشهر نهایتا سال بعد تا میدان نماز به بهره برداری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *