06:56

1403/05/06

ممنوعیت های انجمن های صنفی رانندگان و کامیونداران و شرکت های حمل و نقل

تشکل های صنفی همچنین نمی توانند اموری را تقبل کنند که در حیطه اختیارات و قوانین آنها نیست.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، خداداد بکرانی فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا با بیان این مطلب گفت: این تشکل ها همچنین نمی توانند اموری را تقبل کنند که در حیطه اختیارات و قوانین آنها نیست.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان فلاورجان در شبکه های اجتماعی همچنین نوشت: تشکل های صنفی و انجمن ها عموما اختیاراتی دارند که هر شخصیت حقیقی و یا حقوقی در جامعه باید مورد توجه قراردهد(اعضا).

این راننده کامیون تاکید کرد: تشکل های صنفی و انجمن ها مسئولیت و تعهداتی نیز در برابر اعضای خود دارند ولی در برخی موارد بر افراد غیر عضو نیز تاثیر گذار هستند.

وی گفت: برخی از تاثیراتی که تشکل های صنفی می توانند بر اعضای غیر عضو یک حرفه و یا صنعت داشته باشند از این قبیل است؛

۱. ارائه خدمات و در دسترس قرار دادن آن از جمله مشاوره حقوقی مرتبط، ارائه آموزش ها واطلاعات صنفی در زمینه فعالیت های مربوطه…

۲. نظارت بر معیارها و استاندارد های صنفی که می تواند بر کیفیت و ایمنی خدمات و ارائه آن مؤثر باشد.

۳. مسئولیت در حمایت از منافع عمومی از جمله محیط زیست، ایجاد زیرساخت های اجتماعی و توسعه پایدار

بکرانی عنوان کرد: اما هیچ گاه به تشکل های صنفی اجازه داده نشده است که اولا ؛مسئولیت یک قشر عظیم جامعه را عهده دار شوند، دوم؛ اموری را تقبل کنند که در حیطه اختیارات و قوانین آنها نیست و سوم؛توافقاتی را انجام دهند که نهاد های اجرایی دولتی مسئولیت اجرای آن را بر عهده دارند.

این فعال صنفی افزود: بنابراین به طور کلی هدف از ایجاد تشکل ها و انجمن های صنفی تقویت قدرت سیاسی اجتماعی اعضای صنف، ترویج و حفاظت از منافع اقتصادی صنف و بهبود شرایط کاری و تولید در شغل های مختلف وصنایع مختلف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *