12:58

1403/02/06

نخستین جلسه شورای فناوری و پژوهش در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد

اولین جلسه شورای پژوهش و فناوری با هدف بررسی پیش نویس آیین نامه دانش بنیان وزارت راه و شهر سازی در حوزه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی با حضور رؤسا و کارشناسان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه تشکیل شد.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت راه و شهرسازی اولین جلسه شورای پژوهش و فناوری پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی در هفته پژوهش با هدف بررسی پیش نویس آیین نامه دانش بنیان وزارت راه و شهر سازی در حوزه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی با حضور رؤسا و کارشناسان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه تشکیل شد.

در این جلسه با مطرح کردن دغدغه‌هایی از جنس فناورانه، اهم اولویت‌های وزارت راه وشهرسازی در این حوزه مورد واکاوی قرار گرفت. همچنین مقرر شد در قالب آئین نامه‌ای که نهایی خواهد شد تسهیل‌گری برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود.

همچنین رویکرد اصلی وزارت راه و شهرسازی در این موضوع تسهیل‌گری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

تشکیل شورای عالی پژوهش با دستور وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ در مراسم هفته پژوهش، در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه دو رویکرد نگاه فناورانه و پیشران بودن وزارتخانه در بخش‌های مختلف دنبال می‌شود از تشکیل شورای عالی پژوهش خبر داد و گفت: موفقیت در مراحل شناخت نظام مسائل، ارائه راه حل و اجرایی کردن آن می تواند به رفع مشکلات بیانجامد.

بذرپاش با ارائه توضیح در این خصوص که در حال حاضر مشکلاتی در نظام و الگوی شهرسازی، شهرهای جدید و ساخت مسکن وجود دارد بیان داشت: در سالهای متمادی پژوهشگران برای این مورد تحقیقات متعددی را با ارائه ایده های خوب انجام داده اند، اما باید بررسی شود که مشکل در کدام یک از مراحل شناخت نظام مسائل، ارائه راه حل‌ ها و اجرایی کردن راه حل ‌ها بوده که منجر به حل موضوع نشده است.

وی افزود: در صورت انجام پژوهش های مطلوب و مناسب باید مراحل بعدی را هم مورد کنکاش قرار داد تا با چنین وضعیتی مواجه نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *