19:34

1403/01/09

نگهداشت زیرساخت‌های حمل و نقل نیازمند نقشه راه است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه در خصوص تخریب زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی احساس خطر می‌کنیم،‌ گفت: نیازمند نقشه راه برای نگهداشت زیرساخت‌های حمل و نقل هستیم.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از خبرگزاری تسنیم، بابک نگاهداری در همایش ملی چالش‌ها و ضرورت‌های نگاهداشت زیرساخت‌های کشور، با بیان اینکه به دنبال آن هستیم در این همایش نگاه مدیران را بر نگهداشت زیرساخت‌ها متمرکز کنیم، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور زنجیره اقتصادی منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و کریدورها دارای اهمیت استراتژیکی است. از این رو الزامات تحقق هدفگذاری و نقش فعال در کریدورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای زیرساخت‌های راه، ریل، دریا و هوایی هزینه‌های زیادی شده از این رو آنها سرمایه‌های بزرگ کشور هستند و لازم است در تولید و نگهداشت آنها دقت و تمرکز لازم را داشته باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه برای نگاهداشت زیرساخت‌ها به یک نقشه راه نیاز داریم افزود: با این نقشه راه عیوب زیرساخت‌ها به موقع شناسایی شده و قبل از اینکه باعث تخریب‌های گسترده شود می‌توان با تعمیر و نگهداری آنها با هزینه‌های کم تا سال‌ها قابل استفاده باشد.

نگاهداری بیان کرد: اگر می‌خواهیم موفق باشیم نیازمند شبکه جامع اطلاعاتی هستیم تا از آن برای برنامه‌ریزی و حفظ نگهداشت و تعمیر زیرساخت‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به تجربه کشورهای دیگر درخصوص نگهداری از زیرساخت‌های حمل و نقل اضافه کرد: مجموعه مطالعاتی انجام شده که نشان داده هر چقدر برای نگهداشت زیرساخت‌ها هزینه کنیم از هزینه‌های آتی جلوگیری خواهیم کرد. به عبارتی دیگر هزینه یک دلاری برای تعمیر و نگهداری زیرساخت‌های حمل و نقل باعث جلوگیری از هزینه 4 دلاری در آینده می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه در رابطه با تخریب اساسی زیرساخت‌های جاده‌ای، ریلی و ساختمان احساس خطر می‌کنیم، تصریح کرد: باید در برنامه هفتم توسعه و لوایح بودجه ردیف‌هایی را به موقع برای نگهداری زیرساخت‌های کشور در نظر بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *