04:03

1403/05/06

هدفگذاری رفع تمامی نقاط حادثه خیز استان همدان تا پایان سال جاری

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از هدف‌گذاری رفع ۲۱ نقطه حادثه‌خیز مصوب در محورهای استان همدان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: طبق اعلام کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ۵۲ نقطه حادثه‌خیز مصوب در محورهای استان همدان شناسایی شده است که در سال گذشته با تلاش و همت جهادی عوامل راهداری استان ۳۱ نقطه از ۵۲ نقطه به طور کامل رفع و ۲۱ نقطه باقی مانده به سال جدید موکول شد.

آهکی تصریح کرد: در سال گذشته این اداره کل از ادارات برتر کشور در رفع نقاط پرتصادف و حادثه خیز انتخاب شد و امیدواریم امسال نیز با پیگیری‌های مستمر و تلاش‌های جهادی این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: هرساله تعداد فراوانی‌ها و نوع تصادفات یک مقطع مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل کمیسیون ایمنی راه‌های کشور قرار می‌گیرد و طبق دستورالعمل‌های مشخص، آن نقطه یا مقطع به عنوان نقطه حادثه خیز شناسایی و به ادارات استان‌ها ابلاغ می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به ارتقای ایمنی راه‌های استان همدان اظهار کرد: حداقل الزامات ایمنی در تمامی نقاط حادثه خیز استان اجرا شده است که نصب تابلوهای فسفری، نصب چراغ چشمک زن، خط کشی، خاکریزی نقاط پرتگاهی، ایجاد شیار لرزاننده طولی و عرضی، نصب سرعتکاه، نصب نیوجرسی، نصب استوانه‌ای و… از جمله این اقدامات است.

آهکی در پایان یادآور شد: ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های کشور شناسایی شده است که سهم استان همدان از این نقاط ۵۲ نقطه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *