04:08

1403/05/06

هفته پرحادثه ریلی در شبکه راه آهن/ سه حادثه تنها در پنج روز

روز چهارشنبه 22 آذر ماه حادثه خروج از ریل دیگری در راه آهن اصفهان رخ داد

شبکه ریلی ایران در هفته گذشته، حوادث متعددی را پشت سر گذاشت که با وجود اهمیت هر یک از آنها، به علت عدم اطلاع رسانی رسمی، کمتر کسی از آنها خبر دار شد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، در حالی که روزهای آغازین هفته گذشته با دو حادثه در راه آهن  همراه بود، آخرذ هفته نیز به همین ترتیب به پایان رسید.

بر اساس خبرهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی روز چهارشنبه 22 آذر ماه حادثه خروج از ریل دیگری در راه آهن اصفهان رخ داده
در این روز لوکوموتیو  شماره ٥١١ و یک واگن به شماره ٢٤٧٤٩٦ در روی سوزن خروجی بادرود به کاشان در ساعت ١٧  از خط خارج شد.

کارشناسان ریلی می گویند خروج از خط  به دلایلی همچون خرابی و فرسودگی خطوط شبکه و ناوگان، خطای انسانی و عوامل طبیعی رخ می دهد که باید توجه داشت که می توان با رعایت دستور العمل های استاندارد، نگهداری و تعمیرات وسایل نقلیه ریلی و همچنین پایش مداوم خطوط شبکه، بروز این نوع سوانح را کاهش داد.

به گفته آنان یکی دیگر از عوامل بروز سوانح، نقص در زیرساخت و ناوگان ریلی است. نقص در زیرساخت ریلی را می توان به چند بخش خطوط ریلی، سوزن ها، تجهیزات برقی و همچنین سیستم های علائمی تقسیم کرد. بهترین راهکار برای جلوگیری از این دست سوانح، تعمیر و نگهداری هوشمند و پیشگیرانه چه در بخش زیرساخت و چه در بخش ناوگان است.

قابل ذکر است، در هفته گذشته و در روز شنبه 18 آذر چرخ دیزل قطار مسافربری زاهدان تهران گریپاژ و موجب خرابی قطار ۷۲۵ زاهدان – تهران و معطلی چهار ساعته مسافران در ایستگاه بم تا رسیدن دیزل امداد شد. در مورد این حادثه گفته شد تعویض دیزل به علت گریپاژ کردن محور دیزل بوده است.

پس از این رخداد و تنها دو روز پس از آن و در تاریخ 20 آذر ماه نیز در راه آهن ناحیه جنوب و بندر امام خمینی نیز حادثه ریلی دیگری به وقوع پیوست.

این بار واگن ۲۴۷۸۱۰ از قطار ۲۶۲ ورودی خط ۹ ایستگاه از خط خارج شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *