05:14

1403/05/06

وعده جدید شهردار تهران در مورد جایگاه شارژ وسایل حمل و نقل برقی

علیرضا زاکانی همچنین وعده داد که تعدادی از این جایگاه ها تا پایان امسال بهره برداری خواهد شد.

شهردار تهران وعده داد تا پایان سال آینده ۵۰۰۰ جایگاه شارژ وسایل حمل و نقل برقی در سطح شهر ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، علیرضا زاکانی 22 آذر ماه امسال (1402 ) همچنین وعده داد که تعدادی از این جایگاه ها تا پایان امسال بهره برداری خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه مطابق برنامه ریزی هایی صورت گرفته بنا بود تعدادی از این جایگاه ها تا پایان امسال در مدار بهره برداری قرار بگیرد، گفت: تعدادی از جایگاه های شارژ وسایل نقلیه برقی نیز در سال آینده احداث خواهد شد.

زاکانی در ادامه یادآور شد: افق پیش بینی شده در وزارت صمت و شهرداری تهران برای احداث جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی ۷۰۰۰ مورد است که به تدریج تأمین می شود.

قابل ذکر است در تاریخ 19 آذر ماه نیز یکی از شرکت های خودروساز مراسم رونمایی از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی را برگزار کرد.

در این مراسم، ۸۸ دستگاه آریزو ۵ ev که اولین سری تحویل این خودروها بود، به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور و حوزه تاکسیرانی کشور تزریق شد.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از اولین خودروی تمام برقی با پلاک ملی و تحویل ۸۸ دستگاه از آن به تاکسیرانی کشور، تاکید کرد: مزیت خودرو های برقی تنها در کاهش مصرف سوخت و انرژی نیست؛ اینکه خودرو های برقی امکان تنوع سوختی را فراهم می کند و همچنین تبدیل خودرو ها به خودرو های برقی استفاده از انرژی های خوب همچون خورشیدی، باد؛ آب و… برای تولید برقی را فراهم می کنیم و به مرور به سمت استفاده از انرژی های سبز به جای سوخت های فسیلی خواهیم رفت.

علی آبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرحله آزمایش هستیم و همه این خودرو ها به صورت آزمایشی تولید و وارد چرخه حمل ونقل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *