05:35

1403/05/06

ون های ارزان قیمت چینی رنگ عوض کردند؛ پیشنهاد حقوق 11 میلیونی به رانندگان!

ون های ارزان قیمت نو چینی باید به کسانی تعلق بگیرد که سال هاست در انتظار آنها بوده اند اما به نظر می رسد هم رنگ ون ها عوض شده و هم رنگ قول و وعده ها!

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، شهر تهران و سایر شهرهای بزرگ به نوسازی ناوگان ون ها نیازمند است و قرار بوده ون های چینی با قیمت ارزان جایگزین ون های فرسوده شود اما در عمل اتفاق دیگری افتاده است.

از ویژگی های این ون ها می توان به مواردی مثل قدرت موتور 4 سیلندر خطی 150 اسب بخاری ، سیلندرهایی با حجم 269 سی سی، استاندارد یورو 5 و … اشاره کرد. این ون ها را شرکت ایران خودرو دیزل با برند وانا مونتاژ می کند اما شرکت سازنده اصلی آنها چینی است.

ون وانا باک بنزین پلیمری ۶۵ لیتری دارد و اتاق آن از نوع سقف بلند یکپارچه شاسی با ۱۲+۱ صندلی و با ۳ درب است.

وزیر کشور اخیرا اعلام کرد این وزارتخانه برای نوسازی ون های فرسوده اقدام کرده است. به گفته وحیدی، سازمان دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور قراردادهای خوبی با شرکت های خودروسازی بستند تا تعداد قابل ون های نو از این شرکت ها خریداری و جایگزین ون های فرسوده شوند. وحیدی تصریح کرده است که تعدادی از این ون ها هم به رانندگان ون های فرسوده واگذار شده است.

نکته اینجاست که متاسفانه بر اساس بررسی های به عمل آمده توسط خبرنگار تین نیوز از رانندگان ون های فرسوده این اظهارات درست نیست و گزارش های اشتباه به وزیر کشور داده شده است.

بر اساس اعلام رانندگان ون های فرسوده، شهرداری به جای واگذار کردن ون های نو به رانندگان ون های فرسوده آنها را به شرکت های زیرمجموعه خود واگذار کرده و آگهی استخدام راننده با حقوق 11 میلیونی توسط این شرکت ها منتشر شده است.

شایان ذکر است فرسودگی ناوگان ون های فعال در شهرها به حدی رسیده است که بسیاری از شهروندان از سوار شدن به این خودروها ترس دارند! رانندگان ون های فرسوده نیز از مخارج کمرشکن تعمیر و نگهداری این خودروها شکایت می کنند و اخیرا نیز تجمعی در اعتراض به وعده شکنی شهرداری و تاکسیرانی در مورد نوسازی این ون ها برگزار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *