19:40

1403/01/09

پارسال هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی در استان هرمزگان رفع تصرف شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی در این استان طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مجتبی قهرمانی گفت: ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد ریال می‌باشد که با اقدام مراجع قضایی استان و صدور احکام مقتضی در این خصوص به بیت‌المال اعاده شده است.

وی  گفت: به منظور حفاظت از اراضی ملی، اجرای قانون حدنگار و تثبیت اراضی به صورت مستمر از سوی دستگاه قضایی استان پیگیری شده که در این خصوص با تلاش شبانه روزی مسئولین و کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و همکاری دیگر دستگاه‌های متولی تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان سنددار شده اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در دوره تحول و تعالی دستگاه قضایی، هیچ گونه چشم پوشی برای برخورد با متصرفان غیرقانونی اراضی ملی و دولتی صورت نگرفته و دادگستری استان هرمزگان با همکاری سایر نهاد‌ها در سال ۱۴۰۱ نیز با همت مضاعف در این زمینه تلاش خواهد کرد.

وی همچنین گفت: تمامی کسانی که برخلاف ضابطه و قانون به اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی تعدی کنند در اسرع وقت با برخورد قضایی مواجه خواهند شد.

مجتبی قهرمانی گفت: مقابله قاطع با زمین خواران و متصرفان غیرمجاز یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان است و در این راستا هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *