23:55

1403/01/30

پهن کردن سفره‌های افطار در مسجدالحرام و مسجد النبی+ فیلم

با شروع ماه مبارک رمضان مسجد النبی و مسجد الحرام شاهد پهن شدن سفره‌های افطاری و پذیرایی از حجاج و میهمانان هستند.

روزنامه الیوم چاپ عربستان در حساب کاربری خود در یوتیوب تصاویری از افطار عمره گزاران و نماز گزاران در مسجدالحرام منتشر کرد.

در همین راستا خبرگزاری العربی الجدید اعلام کرد  افطارهای گروهی در مسجدالحرام و مسجدالنبی پس از توقف دو ساله به دلیل تدابیر مربوط به کرونا بار دیگر از سرگرفته شد. در دو سال گذشته که به دلیل شیوع بیماری کووید۱۹ سفره‌های افطار در ماه مبارک رمضان از مسجد الحرام و مسجد النبی جمع شده بود، امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بار دیگر برای روزه‌داران و زائران برپا شد.

براساس این گزارش، سفره‌های افطاری پس از اذان مغرب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل‌های از قبل مشخص شده گسترده شد که بیش از دو هزار نفر در آن افطار کردند. طبق این تصمیم مسئولان سفره‌ها باید با در نظر گرفتن فاصله اجتماعی از سفره‌ها و ظرف‌های یکبار مصرف برای افطار استفاده کرده و همچنین پخش افطاری با دستکش یکبار مصرف باشد و همچنین باید هنگام توزیع نوشیدنی‌های داغ از استفاده از لیوان‌های پلاستیکی پرهیز کنند.

عربستان روز ۶ مارس از لغو محدودیت‌های کرونایی از جمله اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در مسجدالحرام، مسجدالنبی و دیگر مساجد این کشور خبر داد.

پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *