06:29

1403/02/06

پیشتازی یزدی‌ها در اهدای خون در ایام نوروز

مدیر کل انتقال خون استان یزد از رشد ۱۵ درصدی اهدای خون در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

تقوائی گفت: در ۱۳ روز ابتدای امسال یک هزار و ۳۱۰ نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۷۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او می گوید: در سال گذشته ۵۲ هزار و ۴۶۵ نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۳ هزار و ۷۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گفته او از این تعداد اهدای خون، ۹۷ درصد مرد و مابقی زن بودند که ۶۵ درصد اهداکننده مستمر، ۲۴ درصد اهداکننده با سابقه و مابقی بار اولی بودند.

او می گوید: در این مدت، ۸۲ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی استان و بیش از سه هزار واحد خون به استان‌های همجوار ارسال شده است.

تقوائی گفت: متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر یک‌هزار نفر، ۲۵ نفر است که در استان یزد به ازای هریک هزار نفر، ۳۷ نفر خون اهدا می‌کنند که این امر، نشان دهنده مشارکت خوب یزدی‌ها در بحث اهدا خون است.

او می گوید: ۴۰ درصد اشغال تخت‌های استان مربوط به بیماران استان‌های همجوار است که سال گذشته با مشارکت مردم توانستیم ۱۰۰ درصد درخواست مراکز درمانی را پاسخگو باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: سال گذشته یک هزار و ۷۱۲ واحد پلاکت آفرزیس برای مراکز درمانی تهیه شده است.

تقوائی گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است از شهروندان دعوت می‌کنیم برای حفظ ذخایر خون، اهدای خون را در ماه مبارک رمضان نیز در برنامه خود قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *