08:13

1403/05/06

پیش نویس جدید آیین نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت ابلاغ شد

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به دبیر کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط‌زیست دفتر حیات دولت، پیش‌نویس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده را ارسال کرد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از خودرو بانک،به گفته منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، پیش‌نویس اصلاحیه این آیین‌نامه به همراه نظرات تکمیلی پلیس راهور تهیه و برای بررسی به دفتر حیات دولت ارسال شده است.

وی افزود: این اقدام در راستای بازنگری مجدد آیین‌نامه مذکور و به منظور رفع ابهامات و ایجاد هماهنگی بیشتر در اجرای طرح واردات خودروهای کارکرده انجام شده است.

انتظار می‌رود پس از تصویب نهایی اصلاحیه پیشنهادی در دفتر حیات دولت و هیأت دولت، ضمن حفظ منافع مصرف‌کنندگان، شفافیت و سلامت اجرای طرح واردات خودرو نیز تضمین شود. همچنین وزارت صمت و سازمان‌های ذی‌ربط نظارت دقیق‌تری بر اجرای این طرح خواهند داشت تا از بروز هرگونه سوءاستفاده جلوگیری شود.

در متن این نامه آمده است:

“پیرو نامه شماره 1014710 تاریخ 22 شهریور 1402 در خصوصی <<بازنگری پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی تبصره (2) عاده (11) قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو موضوع واردات خودروهای کارکرده>>، به پیوست، متن پیش‌نویس اصلاحی به همراه نظرات تکمیلی پلیس راهور فراجا برای آگاهی و بهره‌برداری به حضور ارسال می‌شود. ”

در ماه‌های اخیر انتقاداتی نسبت به اجرای طرح واردات خودرو مطرح شده بود که امید می‌رود با اصلاح آیین‌نامه، ابهامات برطرف و روند اجرای طرح بهبود یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *