07:56

1403/05/06

چند گام تا اغاز عرشه گذاری گلورد؛بتن ریزی فنداسیون پایان یافت

پل مهم گلورد به عنوان آخرین قطعه از پازل پروژه بزرگ سد گلورد با پایان یافتن عملیات بتن‌ریزی فنداسیون و زیرسازی در آستانه آغاز مرحله نصب عرشه‌های فلزی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از ایرنا، شتاب دادن به روند ساخت پل سد گلورد طی ماه‌های اخیر با افزایش روند تزریق و تامین اعتبارات مورد نیاز سبب شده که بخش مهمی از عملیات اجرایی این پل به پایان برسد و حالا پروژه در آستانه آغاز عملیات روبنایی و نصب سازه اصلی پل قرار بگیرد.

این پل که دومین پل بزرگ زیرقوسی فلزی کشور به شمار می‌آید قرار است به عنوان بخشی از جاده جایگزین روستاهای بالادست سد گلورد زیر بار ترافیک برود، با توجه به جذابیت‌های طبیعی اطراف آن و ظاهر منحصربه‌فردی که برای آن طراحی شده به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در حال ساخت شرق مازندران نیز مورد توجه مسئولان استان و مردم منطقه قرار دارد.

اهمیت ساخت این پل برای بخش کشاورزی شرق مازندران نیز بسیار بالاست. چرا که با بهره‌برداری از این پل، امکان آبگیری کامل سد گلورد فراهم می‌شود و با ذخیره‌سازی آب نکارود آب مورد نیاز کشتزارهای پایین‌دست در شهرستان‌های نکا و بهشهر را تأمین می‌کند.

اکنون فرآیند ساخت این پل به عنوان یکی از پروژه‌های مهم مازندران به مرحله عرشه‌گذاری نزدیک شده است. به طوری که به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران بتن‌ریزی فنداسیون پل پایان یافته و نصب عرشه‌ پل نیز در ماه مهر آغاز می‌شود.

پایان عملیات بتن‌ریزی فنداسیون

حیدر داوودیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که عملیات اجرایی پل و جاده جایگزین سد گلورد طی ماه‌های اخیر به صورت شبانه‌روزی و بدون توقف در حال انجام است، اظهار کرد: عملیات بتن‌ریزی زیرسازی و اجرای پایه‌ و فنداسیون این پروژه که از حدود سه ماه پیش آغاز شده بود به پایان رسیده و مقدمات جاگذاری و نصب عرشه‌های این پل فراهم شده است.

 

وی افزود: برای اجرای زیرسازی و فنداسیون پل گلورد ۳ هزار و ۳۰۶ متر مکعب بتن‌ریزی انجام شد که شامل پایه‌ها و کوله‌های این پل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات حفاری گمانه برای کابل‌گذاری و مهار فنداسیون‌ها در حال انجام است که از ۲ هزار و ۶۶۸ متر مورد نیاز، یک‌هزار و ۹۰۰ متر از این عملیات انجام شده و مابقی نیز حداکثر تا ۱۰ روز آینده به پایان می‌رسد.

داوودیان اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ماه مهر قرار است نصب عرشه نخستین دهانه این پل انجام شود و پس از آن نیز روند جاگذاری سایر قطعات ادامه می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *