10:19

1402/12/08

کابوس آزادراه قزوین رشت پایان یافت

روند احداث این مسیر ۸.۵ کیلومتری یکی از سنگین ترین پروژه های راهداری کشور به لحاظ تعدد تونل ها و پل های واقع در مسیر است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وعده داد آزادراه منجیل رودبار، بهمن امسال با رعایت ایمنی کامل زیربار ترافیکی می رود و تا خرداد سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، خیرالله خادمی گفت: آزادراه منجیل رودبار بخشی از کریدور آزادراهی شمال جنوب و شاهراه حیاتی ارتباط از پایتخت و استان های همجوار به استان گیلان است که بخش اعظم آن در سال های گذشته به بهره برداری رسیده و با تکمیل ۸ کیلومتر حدفاصل منجیل تا رودبار، شاهد کاهش زمان سفر، مصرف سوخت و استهلاک خودرو در این محور خواهیم بود.

وی این مطلب را 22 آبان ماه 1402 در بازدید از این آزادراه بیان کرد و افزود: اعتبار هزینه شده در آزادراه منجیل رودبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و به منظور تکمیل بخش های باقیمانده از جمله روشنایی تونل ها، دیواره ها، ترانشه ها و … ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین ۳۰۰ میلیارد تومان این آزادراه تا بهمن ماه زیر عبور خواهد رفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از اتمام عملیات ساخت پل ها و تونل های مسیر خبر داد و گفت: بخش اعظم مسیر این پروژه ابنیه فنی است و طول این ۸ کیلومتر ۱۷۰۰ متر پل و حدود ۳ کیلومتر نیز تونل احداث شده است و رتبه دوم بزرگترین دهانه پل در پروژه های آزادراهی به پل شماره ۶ در این محور تعلق دارد.

به گفته وی ارزش این آزاد راه نیز نزدیک به ۵۵ هزار میلیارد ریال است.

خادمی تاکید کرد: طبق مصوبه دولت برای اتمام این پروژه ۱۰۰ درصد اعتبارات مربوط به مصوبات سفر به صورت نقدی با همکاری استانداری گیلان و دولت تامین شده و رقم اعتباری باقی مانده تا تکمیل نهایی با آخرین پیگیری های وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تخصیص خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: روند احداث این مسیر ۸.۵ کیلومتری یکی از سنگین ترین پروژه های راهداری کشور به لحاظ تعدد تونل ها و پل های واقع در مسیر است.

وی با تاکید بر اینکه این مسیر از سخت ترین مسیرهای اجرایی وزارت راه بوده است، افزود: مسکونی بودن این منطقه و تلاقی با فعالیت های اقتصادی مردم، کار را در کنار بافت خاص و ناشناخته زمین شناسی منطقه دشوار کرد. محوری که آب ده و ریزشی بود اما با همه این شرایط مسیر اجرا و تونل ها حفاری و پل ها احداث شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *