19:11

1403/02/01

۸۰۰ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های کشور شناسایی شد

بوشهر- معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به برنامه‌ریزی برای نوسازی ماشین آلات راهداری گفت: ۸۰۰ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های کشور شناسایی شد.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از خبرگزاری مهر، رضا اکبری ظهر جمعه در نشست شورای راهداری استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در اغلب شاخص‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیشرو بوده و در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه اجرای ۹ کیلومتر روشنایی جاده‌ای استان بوشهر طی سال گذشته جزو فعالیت‌های خوب استان می‌باشد که از متوسط عملکرد کشوری بالاتر است.

اکبری همچنین با اشاره به آمار ۹۸ درصدی دسترسی راه روستایی در استان بوشهر، اظهار داشت: در این شاخص نیز با اقدامات سالیان گذشته، وضعیت بوشهر مطلوب‌تر از اغلب استان هاست، از این رو مدیران شهرستانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باید تمرکز خود را بر کاهش نقاط حادثه خیز و نگهداری جاده‌ها بگذارند.

شناسایی ۱۰ نقطه حادثه خیز در بوشهر

وی با اشاره به شناسایی ۸۰۰ نقطه حادثه خیز در سطح راه‌های کشور گفت: امسال ایمن سازی نیمی از این نقاط با آشکارسازی یا بهبود مهندسی در دستور کار قرار دارد.

معاون سازمان راهداری کشور در پاسخ به درخواست معاون عمرانی استاندار بوشهر برای اقدامی مؤثر از سوی وی برای استان اظهار داشت: در استان بوشهر ۱۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که اعتبار ایمن سازی همه آنها را امسال تأمین می‌کنیم، در حالی که برای سایر نقاط کشور در چند مرحله برنامه ریزی شده است.

هزینه بالای احداث راه

اکبری با اشاره به هزینه بالای احداث راه خصوصاً بزرگراه‌ها ادامه داد: برآورد هزینه هر کیلومتر آسفالت راه‌ها به ۳ میلیارد تومان رسیده که در تنگنای اعتبارات، باید به صورت جدی روی نگهداری راه‌ها خصوصاً محورهای بزرگراهی و اصلی متمرکز باشیم.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی نظیر آسفالت حفاظتی، روکش و لکه گیری آسفالت عمر مفید راه‌ها را تا سال‌ها ارتقا می بخشد، یادآور شد: در این استان نیز تعمیرات دو کریدور اصلی عسلویه تا بهبهان و همچنین بوشهر تا کنارتخته طی سال جاری باید مورد توجه باشد.

خریداری ۱۰۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری

اکبری از برنامه خریداری هزار دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: رویکرد ما این است که به ازای هر ماشین آلاتی که مدیران راهداری شهرستان‌ها تأمین می‌کنند، دو دستگاه نیز از سوی سازمان راهداری کشور اختصاص یابد.

وی گفت: با توجه به اینکه بوشهر در خصوص این رویکرد طی سنوات قبل عملکرد خوبی داشته، انتظار داریم امسال به طور میانگین از اعتبارات شهرستانی و ملی هر شهرستان بوشهر حداقل ۳ دستگاه جدید ماشین آلات راهداری داشته باشد که نقش بسزایی در ارتقا توان عملیاتی ادارات شهرستانی دارد.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از همکاران استان بوشهر خواست تا در سال جدید تلاش کنند مؤثرتر باشند.

وی با بیان اینکه وزیر راه نگاه ویژه ای به سازمان راهداری دارد، اظهار داشت: با وجود مشغله‌های بالای وزیر راه و شهرسازی خصوصاً در حوزه مسکن، مهندس بذرپاش با چندین بار حضور در سازمان راهداری کشور، برنامه‌های افتتاحیه این سازمان و پوشیدن کاور راهداری در مقاطع مختلف و پیگیری نزدیک برخی موارد مرتبط با این سازمان، توجه خود را به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نمایان کرده است.

معاون سازمان راهداری کشور ادامه داد: از این رو ما نیز با رویکردی مبنی بر اینکه باید امسال مؤثرتر باشیم، سطح خدمات رسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را ارتقا ببخشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *