00:37

1403/02/13

احتمال افزایش دستمزد رانندگان اتوبوس قوت گرفت

کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان مسافر سراسر کشور از انجمن های مرتبط و مالکان اتوبوس درخواست کرد نسبت به افزایش دستمزد مهمانداران و رانندگان اتوبوس اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان تین نیوز، کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان مسافر سراسر کشور خطاب به انجمن ها و مالکان اتوبوس بین شهری نوشت که با توجه به یکسان سازی نرخ ها به تمام مقاصد در سراسر کشور هر چند همیشه و در همه حال پشتیبان و یاور همکاران راننده و مهماندار بوده اند ، اکنون هم نسبت به افزایش حقوق رانندگان زحمتکش اقدام نمایند.

این کانون تاکید کرد: امروز در این شرایط، سخت اقتصادی، افزایش تورم، افزایش حق بیمه، مسکن، شرایط سخت معیشت و زندگی به سختی می گذرد، هر چند برای مالکان هم نگهداری ناوگان با این هزینه های سر سام آور سختی ها و گرفتاری‌ های خاص خودش به همراه دارد.

کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان مسافر سراسر کشور خاطرنشان کرد: رانندگان اتوبوس به علت شفاف نبودن قوانین، بخشنامه ها و تعاریفی که از گذشته بوده، همیشه به جز سختی فیزیکی کار بار سنگین مسئولیت را هم به دوش می کشد، از حفظ جان مسافران گرفته تا مسئولیت اثاثیه و توشه همراه که هر بار ساک مفقود یا کم کسری داشته باشد، متاسفانه راننده مقصر قلمداد می شود.

این کانون تاکید کرد: شوربختانه وقتی به مراجعه قضایی، شبهه قضایی یا انتظامی رجوع می کنند، از دیدگاه قضات همیشه حق با مسافر است و معمولا ساک مفقودی هم حاوی دو دستگاه گوشی برند، یک دستگاه لپ تاپ، مقداری طلا جواهر، چند تیکه لباس مارک و داروهای خاص بوده است.

کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان مسافر سراسر کشور‌ خاطرنشان کرد: بحث بر مسئولیت و استرسی است که در این شغل حکمفرماست،بنابراین مالکان اتوبوس با انجمن ها هماهنگی کنند تا نسبت به افزایش حقوق‌ رانندگان اتوبوس اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *