23:26

1403/02/30

احداث بیش از ۳ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور در سال ۱۴۰۲

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: سال گذشته با وجود مشکلات موجود در تأمین قیر موردنیاز در احداث جاده‌ها، بیش از ۳۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در سطح کشور احداث شد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از بازار، داریوش امانی، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در نشست منطقه‌ای ستاد برنامه‌وبودجه منطقه شرق این سازمان که به مرکزیت مشهد مقدس برگزار شد، گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۲ برای نخستین‌بار به‌عنوان سازمان برتر بهره‌ور کشور شناخته شد.

امانی با بیان این که در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حجم ترانزیت ۵۸ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: حجم ترانزیت در سال گذشته به میزان ۱۵ میلیون تن رسید، همچنین جابه‌جایی مسافر نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴ درصد افزایش داشت و در بخش کالا نیز ۵۵۵ میلیون تن کالا حمل شد که این میزان ۱۰ درصد رشد را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

وی افزود: در حوزه راهداری و روکش آسفالت، نصب نیوجرسی، علایم، روشنایی و تمامی فعالیت‌های راهداری نیز در سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی افتاد که بیش از انتظار سازمان بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های صورت‌گرفته در حمل‌ونقل مسافر، مصوبه‌ای بود که بر اساس آن می‌توان ۲۰۰۰ ناوگان مسافری را به شبکه حمل‌ونقل افزود و این مصوبه برای جابه‌جایی زائران اربعین صورت گرفت که مجدداً به تصویب دولت رسید.

وی با تأکید بر این که باید با تمام توان در جهت استفاده از ظرفیت این مصوبه تلاش کرد، اظهار کرد: شرکت‌ها از سوی معاون حمل‌ونقل سازمان، معرفی شده و سیستم را نیز فعال کردند که امیدواریم این تلاش نتیجه‌بخش باشد.

امانی در خصوص اعزام زائران به مراسم اربعین نیز گفت: عملکرد امسال باید از سال قبل بهتر بوده و از تمامی ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود تا خدمات شایسته‌ای به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ارائه شود.

وی از مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خواست با هماهنگی‌های لازم در استان‌های مربوطه از هر ظرفیت موجود در استان برای بهبود خدمات به زائران اربعین حسینی استفاده کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص تجهیز ماشین‌آلات راهداری نیز گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم مصوبه جدیدی برای خرید هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک‌ و سنگین وارد کشور کنیم تا میانگین سن ماشین‌آلات راهداری و راهسازی را کاهش دهیم.

داریوش امانی از هدف‌گذاری و توجه ویژه سازمان به کریدور زائر خیز تهران، سمنان، شاهرود، سبزوار و نیشابور و اتمام ایمن‌سازی و روکش آسفالت آن تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *