23:26

1403/02/08

افتتاح اتوبان اصفهان شیراز با تکمیل 3 درصدی که ساده نیست!

با وجود آن که وزیر راه و شهرسازی و استاندار فارس افتتاح اتوبان اصفهان شیراز را در گرو انجام کارهای باقیمانده که تنها 3 درصد از کل پروژه را تشکیل می دهد، می دانند اما به نظر می رسد تکمیل این 3 درصد کار ساده و ناچیزی نیست.

به گزارش پایگاه خبری ایران‌ناوگان به نقل از تین نیوز، وقتی سخن از تکمیل 97 درصدی یک پروژه به میان می آید نخستین نکته ای که به ذهن متبادر می شود این است که کار این پروژه آزادراهی را باید تمام شده دانست و سه درصد باقی مانده آنقدر اهمیت ندارد که افتتاح پروژه معطل آن بماند.

شاید در نظر اول این نکته درست به نظر برسد اما این امر در مورد افتتاح اتوبان اصفهان شیراز صدق نمی کند. این طرح عظیم ملی اکنون به مرحله ای رسیده که مسئولان امر از پیشرفت 97 درصدی فازهای اصلی آن خبر می دهند اما برای تکمیل 3 درصد باقیمانده باید حدود 2 ماه دیگر صبر کنیم.

کسری منابع مالی؛ پاشنه آشیل افتتاح اتوبان اصفهان شیراز

علت آن که 3 درصد باقیمانده از این طرح به سادگی و در عرض چند روز یا چند هفته تکمیل نمی شود را می توان در اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی جستجو کرد. مهرداد بذرپاش که طی روزهای اخیر برای بازدید از اتوبان اصفهان شیراز به استان فارس سفر کرده بود به نکته ای اشاره کرد که پاشنه آشیل افتتاح این طرح محسوب می شود و آن نکته تامین منابع مالی است.

وی بیان کرده است که برای تکمیل 3 درصد باقیمانده از این اتوبان مقداری کسری بودجه وجود دارد و قول داده است که این پول در 2 ماه باقیمانده تا پایان تابستان تامین شود.

چندی پیش نیز گزارش هایی از پیشنهاد استاندار فارس به وزیر راه و شهرسازی برای مولد سازی برخی زمین های این وزارتخانه برای تامین پول مورد نیاز برای تکمیل این اتوبان منتشر شده بود. به نظر می رسد وزیر راه و شهرسازی تمهیدی برای تامین پول لازم برای تکمیل و افتتاح اتوبان اصفهان شیراز از محلی که استاندار فارس پیشنهاد کرده اندیشیده است که با اطمینان از افتتاح این آزادراه تا پایان تابستان خبر می دهد.

کارهای تکمیلی باقیمانده چیست؟

موضوعی دیگری که برای افتتاح این اتوبان ضروری به نظر می رسد نصب برخی تجهیزات و اجرای بعضی عملیات تکمیلی است. این تجهیزات و عملیات را می توان در سخنان ایمانیه استاندار فارس به شکل دقیق تری مشاهده کرد.

استاندار فارس می گوید: در حال حاضر نصب علایم در فازهای دارای پیشرفت بالای 97 درصد در حال انجام است. به عنوان مثال از سمت ایزدخواست آباده و مراحل اجرای ۲۰ کیلومتر باقیمانده از نیوجرسی و همچنین روشنایی مسیر و ایستگاه های اورژانس و پلیس و مجتمع های بین راهی و جایگاه های سوخت نیز در حد مورد نیاز در حال انجام است که تا قبل از افتتاح پروژه اجرا و مستقر خواهند شد.

شایان ذکر است وزیر راه و شهرسازی قول افتتاح اتوبان اصفهان شیراز را در هفته پایانی شهریور ماه داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *