19:57

1403/02/23

افزایش ١۵ درصدی سرعت بازرگانی با سیر به‌موقع واگن‌ها در راه‌آهن شمال٢

مدیرکل راه‌آهن شمال٢ گفت: جلوگیری از توقف بی‌مورد واگن‌ها و برنامه‌ریزی برای سیر به‌موقع واگن‌ها، موجب افزایش ١۵ درصدی سرعت بازرگانی این اداره کل در سال ١۴٠٢ نسبت به سال قبل از آن شده است.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از راه‌آهن، غلامحسین ولدی، مدیرکل راه‌آهن شمال٢، گفت: برای افزایش سرعت بازرگانی اقدامات زیادی در این اداره کل انجام شده که مهم‌ترین آن تسریع در تخلیه و بارگیری محمولات است.

وی در ادامه گفت: در مقاصد تخلیه این اداره کل از جمله نیروگاه شهید رجایی قزوین، ایستگاه کهندژ و نهاده‌های دامی ایستگاه رشت واگن‌ها به‌سرعت تخلیه شده و بارنامه‌ها نیز به موقع صادر می‌شود.

ولدی اظهار کرد: جلوگیری از توقف بی‌مورد واگن‌ها و برنامه‌ریزی برای سیر به‌موقع واگن‌ها نیز موجب افزایش سرعت بازرگانی شده است به‌طوری که سرعت بازرگانی در سال ١۴٠٢ نسبت به سال قبل از آن، ١۵ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: یکی از تصمیمات تأثیرگذار که سال گذشته عملی شد، عدم اعزام واگن‌های باری با شیر ترمز بسته بود که همین موضوع باعث شد ایمنی سیر بالا رفته و سرعت سیر قطارها بیشتر شود.

حذف بازار سیاه با تغییر نحوه پیش‌فروش بلیت

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ با اشاره به تغییر رویه در فروش بلیت قطارهای مسافری در زمان پیش‌فروش و اختصاص اولویت به فروش اینترنتی بلیت قطارهای و همچنین تنوع درگاه‌های فروش خاطرنشان کرد: سطح دسترسی آحاد مشتریان به شبکه حمل‌ونقل ریلی افزایش یافته و ریسک ایجاد بازار سیاه خصوصاً در ایام پیک سفر به‌شدت کاهش یافت. بازخوردهای به‌دست‌آمده از اجرای این طرح حاکی از آن است که اتلاف زمان برای تهیه بلیت و همچنین سرگردانی مسافرین به‌شدت کاهش‌یافته و از بروز زیان هم‌وطنان ناشی از تهیه بلیت غیر همنام از دفاتر فروش بلیت قطار که یکی از تبعات ایجاد بازار غیررسمی فروش بلیت بوده نیز جلوگیری به‌عمل‌آمده است.

به گفته ولدی با اجرای این طرح گام بلندی در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم مبنی بر ایجاد شفافیت در رویه‌ها و عملکردهای دستگاه‌های اجرایی کشور برداشته شده است.

پروژه رشت – کاسپین در مراحل پایانی خود قرار دارد

مدیرکل راه‌آهن شمال٢ گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به پروژه رشت – کاسپین دارد و این پروژه به‌ویژه در یک سال اخیر پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

وی با یادآوری این نکته که متولی این پروژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور است خاطرنشان کرد: پروژه رشت – کاسپین در مراحل پایانی خود قرار دارد و احتمالاً در سفر آتی رئیس‌جمهور به این استان، افتتاح خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *