15:53

1403/02/13

امضای قرارداد تجاری ساخت خط آهن رشت-آستارا طی روزهای آینده| رشد ۳۳ درصدی ترانزیت

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد تجاری ساخت خط آهن رشت-آستارا طی روزهای آینده امضاء می شود گفت: ۳۳ درصد رشد ترانزیت داشتیم و همین باعث می شود در دیدار با مقام خارجی بدانیم چه می خواهیم.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از بازار، مهرداد بذرپاش در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از رشد ۳۳ درصدی ترانزیت سخن گفت و تاکید کرد: در یک سال گذشته ترانزیت از رشد ۳۳ درصدی برخوردار شده است پس این دستاورد به واسطه کاهش تحریم‌ها و افزایش منابع بوده است؟ پاسخ منفی و خیر است. پس وقتی با مقام خارجی نشست داریم می دانیم که چه می خواهیم.

در یک سال گذشته ترانزیت از رشد ۳۳ درصدی برخوردار شده است پس این دستاورد به واسطه کاهش تحریم‌ها و افزایش منابع بوده است؟ پاسخ منفی و خیر است. پس وقتی با مقام خارجی نشست داریم می دانیم که چه می خواهیم

وی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در قالب یک برنامه جامع برنامه ها را تعریف و پیگیری می کند که این موضوع بسیار امر مهمی است و نشان می دهد وزارت راه و شهرسازی در محیط به صورت معلق کار نمی کند اظهار داشت: حدود یکسال از شروع به کار بنده حقیر در وزارت راه و شهرسازی می گذرد و به خوبی به یاد دارم که پس از مرحوم قاسمی(وزیر سابق راه و شهرسازی) این مسئولیت بر عهده بنده قرار گرفت چند نکته را عرض کردم.

رشد و توسعه ترانزیت یکی از برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی اعلام شد که بلافاصله کلان نقشه به نام «ایران راه» تهیه و تدوین شد

بذرپاش ادامه داد: رشد و توسعه ترانزیت یکی از برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی اعلام شد که بلافاصله کلان نقشه به نام «ایران راه» تهیه و تدوین شد. چرا که معتقد هستیم که پروژه‌هایی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد که مهم و اثرگذار در اقتصاد کشور باشد.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با وجود همه مشکلات، محدودیت‌ها و موانع صاحب اصلی کار می بینیم و به هر بهانه ضعف عملکرد و نبود امکانات نباید ما را از ادامه مسیر منصرف و دلسرد کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: همانطور که اشاره شد در یک سال رشد ترانزیت ۳۳ درصدی داشتیم بنابراین تسهیل تردد در مرزها را از طرف خارجی می خواهیم و در تمام مذاکرات این مسئله مورد نظر بوده و به دنبال آن بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مراکز لجستیکی یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است، تاکید کرد: تعریف پروژه‌های جدیدی در تکمیل کلان پروژه «ایران راه» مذاکره برای بازگرداندن نقش ترانزیتی ایران در حال پیگیری است.

با دستور دادن نمی توان جاده ابریشم را باز پس‌ گرفت. طی یکسال گذشته پروژه‌های کم سابقه ای به بهره‌برداری رسیده است با وجود محدودیت ها خط آهن همدان – سنندح افتتاح شد

بذرپاش خاطر نشان کرد: با دستور دادن نمی توان جاده ابریشم را باز پس‌ گرفت. طی یکسال گذشته پروژه‌های کم سابقه ای به بهره‌برداری رسیده است با وجود محدودیت ها خط آهن همدان – سنندح افتتاح شد.

۴۵ سال است که در بازه خط آهن شلمچه – بصره صحبت می کنیم و از ابتدای امسال توافقات اصلی پروژه بین ایران و عراق اتفاق افتاد و در حال اجرا است

وی یادآوری کرد: ۴۵ سال است که در بازه خط آهن شلمچه – بصره صحبت می کنیم و از ابتدای امسال توافقات اصلی پروژه بین ایران و عراق اتفاق افتاد و در حال اجرا است.

پروژه خط‌ آهن رشت – آستارا حلقه مفقوده کریدور شمال‌-جنوب است بنابراین در روزهای آینده قرارداد تجاری خط‌آهن رشت-آستارا امضا و اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی عملیات اجرایی آغاز می شود

وزیر راه و شهرسازی از قرارداد تجاری خط‌ آهن رشت – آستارا طی چند روز آینده خبر داد و گفت: پروژه خط‌ آهن رشت – آستارا حلقه مفقوده کریدور شمال‌-جنوب است بنابراین در روزهای آینده قرارداد تجاری خط‌آهن رشت-آستارا امضا و اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی عملیات اجرایی آغاز می شود.

صحبت از اقتصادی شدن بدون تکمیل کریدورهای ترانزیتی شبیه یک شوخی و حرف غیر جدی است

بذرپاش به توافق ایران و ترکمنستان و ایران و ارمنستان برای ساخت جاده اشاره کرد و گفت: توافق ایران و ترکمنستان به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار و ایران و ارمنستان به میزان ۲۰۰ میلیون دلار بسیار مهم و حائز اهمیت است. چرا که باید تاکید کنم که صحبت از اقتصادی شدن بدون تکمیل کریدورهای ترانزیتی شبیه یک شوخی و حرف غیر جدی است.

هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در زمینی به وسعت بیش از ۱۶ هزار متر مربع با مشارکت بیش از ۸۵ شرکت دانش بنیان و استارتاپ و نمایندگان خارجی که نسبت به دوره‌های گذشته بی‌سابقه است، از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه برگزار خواهد شد. رونمایی از حداقل ۲۲ محصول از شرکت‌های مختلف و همچنین ماشین‌آلات راهسازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنفی از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *