17:02

1403/02/16

بررسی تهیه و توزیع اقلام اساسی خودرو در کمیسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون ایران

چهل و یکمین جلسه کمیسیون تخصصی حمل و نقل، گمرک و ترانزیت برگزار برنامه‌ریزی نحوه تهیه و توزیع اقلام اساسی خودرو بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، محمد رجائیه رئیس کمیسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت با اشاره به تفاهم نامه اتحادیه تاکسیرانی با وزارت صمت بیان داشت: در راستای برنامه ریزی نحوه تهیه و توزیع اقلام اساسی خودرو، تفاهم نامه ای با وزارت صمت با هدف راه اندازی سامانه شفافیت توزیع کالاهای استراتژیک حوزه حمل و نقل نظیر لاستیک، روغن و لوازم یدکی امضاء شده و این سامانه راه اندازی شده است.

وی در ادامه به وضعیت نوسازی خودروهای فرسوده اشاره کرد و گفت: از یک سو نرخ گذاری دستوری دولت در بخش کرایه مسافری و از سوی دیگر عدم توجیه‌پذیری سرمایه گذاری در نوسازی خودروهای فرسوده به واسطه نرخ گذاری دستوری دولت، انجام فرآیند نوسازی ناوگان حمل و نقل را با مشکل مواجه ساخته است.

رجائیه گفت: نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل مستلزم تامین منابع مالی ارزان قیمت است که تاکنون هیچگونه تسهیلاتی برای آن درنظر گرفته نشده است بطوریکه پیش بینی می شود در آینده نزدیک حمل و نقل عمومی روند فرسودگی را با سرعت بیشتری طی کرده که مشکلات فراوانی را ایجاد خواهد کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت ادامه داد: موضوع توانمندسازی و هوشمندسازی اتحادیه ها و تعاونی های حوزه حمل و نقل نیز در نشست امروز کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که تعاونی ها و اتحادیه های حمل و نقل با برنامه ریزی گسترده جهت عضوگیری اقدام کنند. همچنین در راستای یکپارچه سازی و شبکه سازی حوزه حمل و نقل با توجه به توسعه دولت الکترونیک، اتحادیه های استانی تشکیل و با توجه به ظرفیت های استانی ادغام و اتحادیه واحد حمل و نقل عمومی استانی را تشکیل و خدمات گسترده و منسجمی را ارائه کنند.

گفتنی است چهل و یکمین جلسه کمیسیون تخصصی حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون ایران برگزار و برنامه ریزی نحوه تهیه اقلام اساسی خودرو همچنین آخرین وضعیت نوسازی خودروهای فرسوده در برنامه هفتم توسعه بررسی شد و هم اندیشی در خصوص توانمندسازی و هوشمندسازی اتحادیه ها و تعاونی های حوزه حمل و نقل کشور صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *