02:00

1403/02/14

رشد ۳۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد با اشاره به رشد ۳۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سه ماهه نخست سال جاری بندرامیرآباد نسبت به مدت مشابه سال قبل ، از سهم ۵۹ درصدی بندرامیرآباد در تخلیه و بارگیری بنادر تجاری شمال کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ایران‌ناوگان، «محمدعلی موسی‌پور» مدیرکل بندرامیرآباد در تشریح عملکرد ۳ ماهه این بندر گفت ، بندرامیرآباد کارنامه درخشانی را در بهار طلاییِ عملکرد خود به ثبت رساند به طوری که میزان تخلیه و بارگیری کالا در ۳ ماهه نخست سال جاری با رشد ۳۱ درصدی به بیش از یک میلیون و ۹۶ هزار تن رسیده ، که سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در میان بنادر تجاری شمال کشور ، ارمغان این رشد بوده است.

مدیرکل بندرامیرآباد در بخش دیگری از تشریح عملکرد سه ماهه بندرامیرآباد، ایمنی، صرفه اقتصادی‏‌، سرعت در جابجایی کالا و وجود زیرساخت های شبکه داخلی راه آهن را از عوامل مهمی برشمرد که مشتریان بندرامیرآباد را در استفاده از ریل جهت جابجایی محموله‌های خود ترغیب کرده، به طوری که در این مدت حمل ریلی بندرامیرآباد با رشد ۹۰ درصدی به ۲۵ هزار و ۷۹۸ تن رسیده است.

موسی‌پور با بیان اینکه میزان صادرات کالا در سه ماهه نخست امسال با رشد ۱۱ درصدی از ۲۵۴ هزار تن به ۲۸۳ هزار رسیده است ، عمده ترین کالاهای صادراتی از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS را فلزات ، مواد نفتی ، کالاهای ساختمانی و معدنی عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه بندرامیرآباد از ظرفیت ها و امکانات مناسبی جهت تبدیل شدن به قطب صادرات ، واردات و ترانزیت کالاهای کانتینری در منطقه برخوردار است ، میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری را در بهار امسال ۳ هزار و ۵۰۲ TEU اعلام کرد که در مقاسیه با همین مدت در سال قبل رشد ۲۷۵ درصدی را نشان می دهد.

موسی پور همچنین آماری از ترابری کالا در بندرامیرآباد در ۳ ماه گذشته ارائه کرد که بر این اساس ۲۷۸ فروند شناور ، ۴۸ هزار و ۱۰۲ دستگاه کامیون و ۶۴۲ دستگاه واگن ، جهت جابجایی کالا به بندرامیرآباد تردد داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *