01:13

1403/02/09

شناسایی ۱۳ نقطه پرتصادف در جاده‌های مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار کرد: بر اساس آخرین کارشناسی به عمل آمده در اسفند ماه سال گذشته، ۱۳ نقطه پُرتصادف درمازندران شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳ نقطه پرتصادف در جاده‌های مازندران شناسایی شده بود، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی راهداران در سال جاری از تعداد نقاط مذکور ۴ نقطه با اقدامات کم هزینه و زود بازده ایمن سازی شد.

وی ادامه داد: پس از ایمن سازی این ۴ نقطه، در حال حاضر ۹ نقطه پر تصادف باقی مانده در سطح استان وجود دارد که رفع ۵ نقطه از این نقاط تا پایان سال جاری در دستور کار این اداره کل قرار دارد و مابقی نقاط در سال ۱۴۰۳ رفع و ایمن سازی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه به تیم کارشناسی شناسایی نقاط پر تصادف در استان اشاره و اظهار کرد: برای شناسایی نقاط پر تصادف در جاده‌های استان، کارشناسان پلیس راه و ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان حضور دارند.

جهانیان خاطر نشان کرد: با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی سال گذشته و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی، مازندران موفق به کاهش متوالی چهارساله در فوتی های ناشی از تصادفات ترافیکی در راه های برون شهری و روستایی گردیده است که این مهم با شناسایی و رفع نقص نقاط پر تصادف در ارتباط است.

وی تصریح کرد: دامنه فعالیت راهداران مازندران به دلیل حجم بالای ترافیک و نوع توپوگرافی استان و گردشگرپذیر آن وسیع بوده از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به اجرای لکه گیری و روکش آسفالت، بهسازی و نگهداری از ابنیه‌های فنی، نصب جداکننده‌ها، رفع نقاط پرتصادف، نصب انواع علائم وحفاظ، اجرای خط کشی و… اشاره کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اعلام شماره تلفن گویای ۱۴۱ جهت دریافت آخرین وضعیت ترافیکی استان افزود: کاربران جاده‌ای جهت انتقال هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنهاد مرتبط با حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان می‌توانند مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ با ما در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *