11:15

1403/02/14

شهردار تهران وعده داد: ۱۰ هزار ون و 27500 تاکسی برقی در راه تهران

بر اساس قراردادهای منعقد شده با چین در حوزه حمل و نقل ۱۰ هزار ون برقی و ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی به مجموع ناوگان حمل و نقل عمومی شهری تهران اضافه می شود.

شهردار تهران وعده داد بر اساس قراردادهای منعقد شده با چین در حوزه حمل و نقل ۱۰ هزار ون برقی و ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی به مجموع ناوگان حمل و نقل عمومی شهری تهران اضافه می شود.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، علیرضا زاکانی این وعده را 15 بهمن با حضور در صحن علنی شورای شهر بیان کرد و گفت: در سفر اخیر به چین عدد مجموع تفاهم ها از یک میلیارد و ۴۰ میلیون یورویی به یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون یورو رسید.

زاکانی در مورد بسته تعهد شهرداری تهران نیز با بیان اینکه در این سفر یک میلیارد و۶۷۰ میلیون یورو در بخش حمل و نقل، ۵۷۹ میلیون یورو در زباله سوز و ۴۰۰ میلیون یورو نیز در بخش هوشمندسازی است، تاکید کرد: بر این اساس در حوزه حمل و نقل شاهد ورود ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۲ متری برقی، ۱۰ هزار ون برقی و ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی هستیم که ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی، شاسی بلند هستند که برای مسیر فرودگاه و بخش های مشابه استفاده خواهد شد و به محض پرداخت منایع اولیه تا ۶ ماه آینده اتوبوس ها را از طریق گمرک بندرعباس تحویل خواهند داد.

شهردار دارد در ادامه با بیان اینکه قیمت ها زمین تا آسمان با قیمت های قبلی متفاوت است، افزود: برای مثال در حوزه اتوبوس عدد ۱۰۰ هزار یورو افزایش یافته است.

زاکانی تاکید کرد: همچنین ۲۷۳ هزار یورو برای اتوبوس های برقی داخلی پیش بینی شده و عملا بیش از ۵۳ هزار یورو از رقم کاهش یافته است. به طوری که از ۳۱۶ هزار به ۲۷۳ هزار یورو رسیده است که آورده گسترده ای برای ما به شمار می رود.

به گفته وی بخش زیادی از این منابع توسط دولت و از سرفصل ماده ۱۲ و از محل صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی تأمین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *