12:37

1403/02/13

شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به شهروندان و اهالی استان اردبیل توصیه کرد با توجه به بارش سنگین برف از ترددهای غیرضروری در راه‌های استان خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از محورهای برفگیر استان با بیان اینکه بارش برف از روز گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل شروع شده و از صبح امروز چهارشنبه تشدید شده گفت: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بارش‌ها تا اواخر امروز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح‌کرد: از روز گذشته راهداران در تمامی محورهای ارتباطی استان حضور دارند و عملیات برف‌روبی در محورهای مواصلاتی استان از روز گذشته آغاز شده‌است.

عضو شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر بارش برف در مناطق مختلف استان تشدید شده به‌طوری که بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری و گزارش راهداران مستقر در راه‌های استان در تمامی محورهای مواصلاتی استان بارش برف گزارش شده‌است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با اشاره به اینکه در برخی محورها از جمله گردنه حیران بارش سنگین برف به میزان ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر گزارش شده‌است، اضافه‌کرد: این در حالی است که در محورهای کوهستانی به‌ویژه در محورهای مناطق جنوبی و مرکزی و استان و مشگین شهر کولاک و عدم دید گزارش شده‌است و لازم است شهروندان حتماً از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

وثوقی با تأکید بر لزوم همراهی شهروندان برای مدیریت سفر و پرهیز از سفرهای غیرضروری گفت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بارش برف تا اواخر روز جاری ادامه خواهد داشت و افت دما هم گزارش شده‌است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به افت شدید دما، کولاک و یخبندان نمک پاشی در برخی از راه‌های استان امکان‌پذیر نیست و عملیات نمک پاشی در این محورها از شب گذشته متوقف شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در عین حال به شهروندان توصیه کرد حتماً از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم حتماً قبل از تردد از طریق ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

وثوقی یادآور شد: در جلسه مدیریت بحران استان هم تأکید شده‌است که پلیس راه از تردد خودروهای بدون زنجیر ممانعت کند و اگر رانندگان زنجیر چرخ نداشته‌باشند قطعاً پلیس راه از تردد آنها جلوگیری خواهد کرد.

این در حالی است که طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل از روز شنبه آینده هم سامانه بارشی دیگری در مناطق مختلف استان فعال خواهد بود که بارش‌های بیشتری نسبت به این سامانه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *