10:26

1403/02/16

پرند تا تجریش، فقط در یک ساعت!

یکی از شهرهای اقماری اطراف تهران که طی سال های اخیر رشد جمعیت پرشتابی را تجربه کرده و پیش بینی می شود تا سال۱۴۰۵ تعداد ساکنان آن به مرز ۷۰۰ هزار نفر برسد، شهر جدید پرند است.

به گزارش پایگاه خبری ایران‌ناوگان به نقل از همشهری، این شهر در ۳۵ کیلومتری غرب پایتخت و در حاشیه آزادراه ساوه واقع شده است. جمعیت حال حاضر شهر پرند حدود ۴۵۰ هزار نفر بوده و روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بین شهرهای تهران و پرند در تردد هستند که بخش عمده ای از آنها از طریق آزادراه تهران ساوه به محل کار خود دسترسی پیدا می کنند.

تکمیل و راه اندازی متروی تهران پرند این جابه جایی جمعیت از طریق حمل و نقل ریلی انجام می شود و شاهد تاثیرات مثبت فراوان آن در حوزه هایی چون ایمنی و کاهش حوادث رانندگی، کاهش ترافیک و صرفه جویی در وقت مردم، کاهش مصرف بنزین و در نتیجه کمتر شدن آلودگی های زیست محیطی خواهیم بود. در شهریور امسال سرانجام انتظار چندین ساله مردم برای افتتاح این خط به پایان می رسد.

پروژه ای به ارزش 5 هزار میلیارد  تومان

سال۱۳۸۴ بود که مطالعات مربوط به ساخت متروی تهران شهر جدید پرند آغاز شد و با گذشت حدود 18 سال امسال شاهد تکمیل و بهره برداری از این مسیر ریلی در شهریور ماه خواهیم بود. آذر سال گذشته بود که رئیس جمهور در سفر به شهرستان رباط کریم ضمن بازدید از این پروژه دستور رفع موانع موجود در راه تکمیل پروژه را داد.

همچنین در فروردین امسال بود که رئیس جمهور بار دیگر دستور داد تا هرچه سریع تر موانع ساخت و تکمیل پروژه برطرف شود. محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت متروی تهران به عنوان مجری متروی تهران پرند از برطرف شدن مشکلات مالی این پروژه خبر می دهد و می گوید:«دولت مسئول تامین مالی پروژه بود که در این رابطه به وظایف خود عمل کرده است و در تیرماه امسال 25هکتار از زمین های شهر پرند تحویل پیمانکار شد. با راه اندازی متروی پرند ، فاصله تجریش تا پرند و برعکس کمتر از 70دقیقه خواهد بود.»

علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران هم اعلام کرد که متروی پرند به صورت دو بانده امسال افتتاح می شود. در همین رابطه آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند نیز از افتتاح متروی پرند در ماه های آتی و همچنین بهره برداری از 2800واحد تکمیل شده مسکن مهر و تحویل آن به متقاضیان خبر می دهد.

پروژه تکمیل خط متروی تهران – پرند شامل محدوده ۱۹کیلومتری بین فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند است؛ امتداد خط یک مترو تا فرودگاه امام خمینی (ره) پیش از این در چند مرحله به بهره برداری رسیده بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *