11:02

1403/02/09

چهار ایستگاه خط دوم قطار شهری اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد

عضو هیات رییسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چهار ایستگاه خط دوم قطار شهری واقع در شمال شرقی این کلانشهر تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از ایرنا، علی صالحی افزود: مناقصه نازک کاری این ایستگاه ها هر یک به ارزش تقریبی سه هزار میلیارد ریال برگزار شده و انعقاد قراردادها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه چهار ایستگاه مذکور مناطق «دارک» تا «طوقچی» (میدان قدس) اصفهان را شامل می شود، اضافه کرد: عملیات عمرانی ساخت در ۱۶ ایستگاه این خط و ۱۴ کیلومتر مسیر آن و حفاری از ۲ سر تونل قطار شهری تا ایستگاه «کُهندژ» (شهید اشرفی اصفهانی) در حال اجراست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تامین تجهیزات مختلف این پروژه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: امسال عملیات حفاری تونل خط دوم قطار شهری اصفهان به پایان خواهد رسید.

صالحی با اشاره به بودجه ۲۳۰ هزار میلیارد ریالی شهرداری و سازمان های وابسته به آن در سالجاری تصریح کرد: ۱۴۰ هزار میلیارد ریال آن، بودجه عمرانی و ۸۰ هزار میلیارد ریال مختص پروژه های حمل و نقل عمومی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی در اصفهان بودجه مربوط به آن نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است.

خط ۲ قطار شهری از بخش شمال شرق و منطقه ۱۴ (ایستگاه دارک) اصفهان آغاز می شود و با عبور از خیابان های زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین به ایستگاه دروازه دولت می رسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع خواهد داشت.

احداث هر کیلومتر از این خط حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

خط یک قطار شهری اصفهان از شمال این کلانشهر آغاز می شود و پس از طی مسیر ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری صُفه می رسد.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری اصفهان سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن سال ۹۸ بهره برداری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *