11:28

1403/02/14

کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اعلام کرد: در نوروز امسال تلفات جاده‌ای ۱۵ درصد و تصادفات جاده‌ای ٢۶ درصد نسبت به سال قبل در خراسان رضوی کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، در مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی ارائه خدمات به زائران نوروزی گفت: امسال بعد از ۳۰ سال در طرح نوروز دو بهار طبیعت و قرآن با هم ادغام شد که تدابیر بسیاری برای طرح استقبال از بهار اندیشیده شد و یکی از منظم‌ترین طرح‌ها امسال اجرا شد.

وی افزود: در حوزه حمل‌ونقل ریلی رتبه اول، در حوزه حمل‌ونقل هوایی رتبه دوم در سفرهای داخلی و خارجی و در حوزه حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای رتبه اول در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: بیش از ١٠ هزار نفر در بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و بخش‌های مرتبط در این ایام خدمت‌رسانی کردند. بیش از ٢۵ میلیون و ٨٢۴ هزار تردد و رشد ۲درصدی در سطح استان داشتیم و علی‌رغم رشدی که نسبت به سال گذشته وجود داشت ١۵ درصد کاهش در تلفات و ٢۶ درصدی کاهش در تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم.

شهامت تأکید کرد: در حوزه مدیریت راهبری بیش از ٣٧ هزار و ١٧٢ تماس مردمی برقرار شد که ١٠ درصد آن توسط اپراتور به صورت شبانه‌روزی پاسخگویی شد.

وی افزود: در حوزه خدمات جاده‌ای ٨۵ درصد مسافرت با خودرو شخصی و اگر اتوبوس را به آن اضافه کنیم حدود ٩۵ درصد رفت‌وآمد در جاده انجام شد؛ لذا این حوزه اهمیت ویژه‌ای داشت و طی این ایام بیش از ۵٩۴ بازدید توسط ٢٧ تیم نظارتی به شکل استانی انجام شد و ۴١ مورد تذکر داده شد. علاوه بر آن ٣١ ایستگاه خدمت‌رسان در جاده‌ها خدمت‌رسانی می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *