17:05

1403/02/15

۱۲۳ کیلومتر راه روستایی استان بوشهر در دولت سیزدهم اجرا شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۱۲۳ کیلومتر راه‌های روستایی استان در دولت سیزدهم زیرسازی، بهسازی و آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۱۲۳ کیلومتر راه‌های روستایی استان در دولت سیزدهم زیرسازی، بهسازی و آسفالت شد که این اقدام نشان از عزم جدی دولت در توسعه راه‌های روستایی و محرومیت‌زدایی است.

وی افزود: ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالته برخوردارند و از این نظر جزو استان‌های برتر کشور هستیم، ضمن اینکه با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، شاهد ارتقای مسیرهای دسترسی روستایی خواهیم بود.

تحقق ۷۶ درصدی آسفالت راه روستایی طی سال جاری

اخترشناس با اشاره به آسفالت ۲۳ کیلومتر راه روستایی از ابتدای سال تاکنون افزود: هدف‌گذاری امسال آسفالت ۳۰ کیلومتر راه روستایی بوده که تاکنون ۷۶ درصد محقق شده است.

آخرین وضعیت مصوبات سفر استانی دولت مردمی سیزدهم

اخترشناس یادآور شد: رهاورد سفر نخست ریاست جمهوری به استان بوشهر در زمینه راه روستایی دو مصوبه بود که تکمیل محور ریز به سرچشمه اجرایی شد و بازگشایی محور ریز به دژگاه به عنوان مسیر جدید جنوب بوشهر به استان فارس نیز ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی در خصوص مصوبات دومین سفر استانی دولت مردمی سیزدهم در بخش روستایی بوشهر نیز خاطرنشان کرد: در سفر سال گذشته ۴ مصوبه راه روستایی استان با اعتبار قریب ۴۰۰ میلیارد تومان داشتیم.

اخترشناس در خصوص این مصوبات یادآور شد: بهسازی و روکش محور باغان به سرچشمه درحال اجراست که تلاش می‌شود تا دهه فجر به بهره برداری برسد. همچنین بهسازی محور شنبه به ناصری شهرستان دشتی در مرحله انتخاب پیمانکار است.

اخترشناس اضافه کرد: ادامه بازگشایی و آسفالت محور ریز به دژگاه با برآورد اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان در مرحله مناقصه و بهسازی و آسفالت محور شیرینو به گله‎ دار نیز در مرحله مطالعه است.

فعال بودن ۳۸ پروژه راه روستایی در استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از فعال بودن ۳۸ پروژه راه روستایی در استان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: مهمترین پروژه‌های راه روستایی استان شامل محورهای هاله- عسلویه، گزدراز- شیخیان، باغان- سرچشمه، ریز- دژگاه، انبارک- قنبری، حسینکی- احمدی، دهقائد- نظرآقا، پرجونک، باغ تاج، طلحه- شاه پسرمرد، مال محمود- گمارون، بیدو به چهارراه بی‌بی حکیمه است.

گفتنی است از مجموع چهار هزار و ۴۴۹ کیلومتر راههای استان بوشهر ۳ هزار و ۲۵۴ کیلومتر آن شامل راه‌های فرعی و روستایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *