08:27

1403/02/16

۶۵۰ کیلومتر طرح راهسازی در خوزستان اجرا شد

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از اجرای ۶۵۰ کیلومتر طرح «راهسازی» در استان توسط این اداره کل و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از مهر، مسعود بیات‌منش پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در خوزستان ۲ هزار و ۵۵۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی وجود دارد که ۱۳۵ کیلومتر آن آزادراه، ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و یکهزار و ۵۶۵ کیلومتر آن دو خطه است.

وی در ادامه طول کل طرح‌های راهسازی در دست اجرای خوزستان را ۶۵۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این طرح توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ساخته می‌شود.

بیات‌منش با بیان اینکه برای تکمیل طرح‌های فعال در حوزه راه بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، ادامه داد: این میزان راه با اعتبار بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که از این میزان ۲۶۰ کیلومتر در قالب ۶۰ طرح فعال به مبلغ سه هزار میلیارد تومان توسط این اداره کل در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به طرح‌های شاخص در حوزه راهسازی استان اشاره و اضافه کرد: محور اهواز به خرمشهر به طول ۱۰۵ کیلومتر یکی از این طرح‌ها است که ۲۵ کیلومتر از سمت خرمشهر در دست اجرا است و ۲۵ کیلومتر از سمت اهواز پیمانکار آن مشخص شده و برای تکمیل آن ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: محور تردد زوار اربعین شامل اهواز به چذابه به طول ۱۱۵ کیلومتر است که ۱۰۰ کیلومتر آن تکمیل و چهار خطه شده است. این محور چهار دستگاه پل بزرگ دارد که در حال ساخت است، پل سابله تکمیل شد، پل حمیدیه در حال مشخص شدن پیمانکار، پل سوسنگرد با ۶۰ درصد پیشرفت در حال اجرا و پل بستان مطالعات آن به اتمام رسیده و در مرحله برگزاری مناقصه و نیازمند اعتبار است.

بیات منش افزود: پل عنافچه از دیگر طرح‌های شاخص است که دولت اهتمام ویژه‌ای به آن دارد. پیشرفت فیزیکی این پل ۶۰ درصد و برای اتمام عملیات اجرایی آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: چهارمین طرح شاخص محور اهواز- هفتکل – ایذه – دهدز بوده که توسط شرکت ساخت و توسعه راه‌ها در حال اجرا است و برای تکمیل این محور ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *