06:18

1403/02/17

آمادگی ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار در کردستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از آمادگی ۲۶ راهدارخانه ثابت و ۵ راهدارخانه سیار در سطح استان برای اجرای طرح راهداری زمستانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان اظهار کرد: هر ساله با نزدیک شدن به فصل بارشها، راهداری خدمت‌ رسانی را در قالب طرح زمستانه با همکاری دستگاه‌های مختلف در سطح جاده‌ها انجام می‌دهد.

وی افزود: طرح راهداری زمستانه امسال نیز از ۱۸ آذرماه جاری شروع شده و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گفته حسنی، راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در محورهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را زیرپوشش قرار می‌دهند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان کردستان با بیان اینکه جاده‌های بین شهری و راههای روستایی کردستان دارای ۱۰۴ گردنه برف‌گیر است، گفت: در قالب اجرای طرح راهداری زمستانه ۲۴۰ دستگاه ماشین‌آلات شامل ۹۸ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، ۹۷ دستگاه نیمه‌سنگین و ۳۳ دستگاه سبک عملیات برفروبی و روان‌سازی جاده‌ها فعالیت خواهند کرد.

 وی افزود: در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به کاربران در سطح جاده‌های استان از ابتدای سال جاری تاکنون برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات و آمادگی طرح راهداری زمستانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است

 حسنی از خرید یک دستگاه گریدر، یک دستگاه لودر و ۳ کشنده و ۳ کمرشکن در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۲۶ راهدارخانه ثابت و ۵ راهدارخانه سیار در سطح استان فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *