21:07

1403/02/10

اتوبان اصفهان شیراز ؛ عوارض عبور از زیباترین آزادراه ایران چند؟

اتوبان اصفهان شیراز علاوه بر در اختیار داشتن عنوان طولانی ترین اتوبان ایران، یکی از زیباترین و ایمن ترین محورهای مواصلاتی کشور است اما عوارض منصفانه برای عبور از این جاده چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز،بر اساس اعلام مدیران شرکت احداث این آزادراه، حدود هشت هزار میلیارد تومان هزینه ساخت این محور مهم مواصلاتی شده است. مدیران این شرکت در نشست خبری اخیر خود عنوان کرده اند که اگر عوارض 130 هزار تومانی برای این اتوبان وضع شود، 18 سال طول می کشد تا اصل سرمایه ای که برای ساخت آن صرف شده، بازگردد.

سوال اینجاست که عوارض اتوبان اصفهان شیراز باید چقدر تعیین شود که هم جانب مسافران و رانندگان متقاضی عبور از این آزادراه دیده شود و هم منافع سرمایه گذاران رعایت شود؟ نکته قابل تامل این که با وجود گذشت حدود چهار ماه از افتتاح این آزادراه هنوز عوارضی برای اتوبان مذکور تعیین نشده است. در ادامه چند نکته مهم درباره اتوبان مذکور را مرور می کنیم.

نورپردازی خاص پل شهید سلیمانی در اتوبان اصفهان شیراز
آزادراه اصفهان شیراز یکی از مهم ترین دستاوردهای فنی و مهندسی کشور را که بزرگترین پل کشور است در خود جای داده است. رضا محمدیان مدیرعامل شرکت آزادراه شیراز اصفهان در این باره می گوید: این اتوبان به لحاظ فنی یکی از ایمن ‌ترین آزادراه‌های کشور است. پروژه فوق الذکر با 25 پل بزرگ و 590 پل کوچک به بهره برداری است. بزرگترین پل این مسیر یعنی پل شهید سلیمانی یک شاهکار مهندسی است که در صدد هستیم با انجام یک سری نورپردازی‌ ها این پل را بهتر و بیشتر در معرض دید کاربران این محور قرار دهیم.

آزادراهی با بیشترین حفاظت از محیط زیست و کمترین یخ بندان
بد نیست بدانید این اتوبان یک محور مواصلاتی دوستدار محیط زیست است. مدیر شرکت آزادراه شیراز اصفهان در این باره اظهار کرده است: در جریان اجرای این پروژه بسیاری از بخش‌های محیط زیست را حفظ کردیم و از مسیر‌هایی که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می ‌کرد عبور کردیم و همچنین تلاش شد که مسیر آزادراه را به گونه ‌ای بسازیم که در فصل زمستان کمترین سایه و یخ بندان را داشته باشد تا مشکلی برای رانندگانی که از این مسیر عبور می‌ کنند ایجاد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *