22:07

1403/02/10

افزایش ۲۰ درصدی جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در استان همدان طی سال ۱۴۰۲ نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از جا به جایی بیش از ۳ میلیون و ۴۲۸ هزار مسافر درون و برون استانی با وسیله نقلیه عمومی در استان خبر داد و گفت: جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در ۱۲ ماهه سال گذشته نسبت به‌مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۲۰ درصد افزایش داشته است.

آهکی تصریح‌کرد: این تعداد مسافر در استان همدان از طریق ناوگان عمومی در قالب ۳۸۷ هزار و ۱۸۴ مورد سفر جابه‌جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۱۱ درصد افزایش را نشان‌می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ضمن اشاره به فواید اجتماعی و فرهنگی استفاده از خودروهای عمومی گفت: علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل و نقل، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی‌هوا، افزایش اشتغال و توسعه پایدار، استفاده از این خودروها به تعاملات اجتماعی بین افراد کمک می‌کند.

وی افزود: در راستای افزایش رفاه، راحتی و رضایتمندی مسافران و جلوگیری از تأخیر حرکت اتوبوس‌ها، هیچ اتوبوسی حق توقف در محدوده شهر برای سوار کردن مسافر را ندارد و در صورت مشاهده به‌شدت برخورد قانونی خواهد شد.

این مسئول نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از وظایف مهم اداره کل برشمرد و گفت: به‌منظور ارتقا ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل‌نقلیه عمومی با همکاری پلیس راه استان به‌طور مستمر در حال اجراست.

آهکی همچنین به فعالیت ۲ هزار و ۱۲۰ راننده اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در استان اشاره و تصریح‌کرد: همه این رانندگان دارای کارت هوشمند و سلامت زیر نظر این اداره کل هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و در صورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *