03:54

1403/02/11

بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای روکش راه‌های خراسان رضوی اعتبار صرف شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ برای رفاه و ایمنی در تردد مسافران و زائران بارگاه امام هشتم اعتباری بالغ بر هزار و ۵۵۱ میلیون و ۶۰۵ هزار ریال برای روکش آسفالت و لکه گیری محورهای مواصلاتی این استان هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، جعفر شهامت اظهار کرد: نگهداری راه‌های استان، بهسازی و اجرای آسفالت مقاطع از بین رفته رویه راه‌ها برای رفاه و ایمنی در تردد مسافران و زائران بارگاه امام هشتم از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه برای نگهداری راه‌های استان میزان مصرفی آسفالت ۶۶۰ هزار تن بوده؛ افزود: تنها در سال گذشته ۱۸۲ کیلومتر لکه‌گیری، ۵۸۴ کیلومتر روکش کامل، ۲۲۲ کیلومتر لایه حفاظتی اسلاری سیل و ۱۲۳ کیلومتر اسکراب سیل توسط حوزه نگهداری راه‌ها صورت گرفته است.

شهامت همچنین در خصوص ابنیه راه‌ها گفت: پارسال عملیات احداث ۹ دستگاه پل با اعتبار ۴۹۲ هزار و ۸۱۰ میلیون ریال، ۵۲۵ متر احداث دیوار ساحلی با اعتبار ۱۲۸ هزار و ۲۱۰ میلیون ریال، تعمیرات، تعریض و مقاوم سازی پل‌ها برای ۴۱ دستگاه پل با هزینه ۱۸۴ هزار و ۱۸۲ میلیون ریال و خرید هزار و ۱۴۹ عدد باکس بتنی با اعتبار ۱۷۵ هزار و ۸۹۰ میلیون ریال از عمده اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است.

به گفته وی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی هدف گذاری برای روکش و لکه‌گیری آسفالت سه‌هزار کیلومتر جاده را در برنامه‌های خود گنجانده که علی‌رغم اقدامات انجام شده هنوز نیمی از هدف گذاری اولیه برای بهسازی راه‌ها در دست اقدام است؛ لیکن وجود چاله و خرابی شدید در برخی محورها کنترل شده و از قاعده به استثنا بدل شده است که رفع موارد باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد.

۶ هزار و ۳۳۸ خانوار در سال ۱۴۰۲ از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند

شهامت همچنین از احداث ۱۵۶ کیلومتر راه روستایی آسفالته در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بیش از ۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های فرعی و روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال در خراسان‌رضوی به بهره برداری رسید.

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی تعداد ۶ هزار و ۳۳۸ خانوار از نعمت جاده آسفالته بهره‌مند گردیدند.

خراسان‌رضوی دارای پنج‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه شوسه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *